Evig tilbakevendende situasjon!
Lader den ikke så er det bare en ting å gjøre, feilsøke. Få gjerne hjelp av en som har litt forståelse for bilelektrisk arbeid (jeg må alltid spørre!). Finn frem Haynes-manualen.
Står litt her
http://www.nls.net/mp/volks/htm/gen.htm , 6V skal ha omtrent halvparten av 12V sier de her. Hvilket skulle tilsi omtrent 6,3V når motor er av, og omtrent 7V når bilen går (og lader ordentlig). Noe mindre enn dette så er det vel bare å begynne fra begynnelsen, og sjekke hele veien.
Slakk viftereim?
Slitte børster?
"Strømlekkasje" noe sted? Gå systematisk til verks ved å sjekke en og en sikring.
Sjekk alle jordingspunkter, er det irr eller rust på skruene?
etc.
Nå finnes det jo en egen klubb her til lands "6V Outlavws"
http://outlavws.blogspot.com/ som sverger til halvparten av det folk flest mener er mest praktisk, det er jo flott at ikke alle konverterer til 12V! Kanskje de kan hjelpe deg videre?