larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« på: august 28, 2011, 19:53:19 pm » |
|
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av bilen her også. Jeg har en prosjekttråd på http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=2152.0, så det er nok bare de store oppdateringene som blir vist her. Planene fremover nå er å få i fuelcell, det andre racingsetet foran, sveise sete/hattehyllerigg bak og lage bakseter, montere vindusheiser, bytte bremselysbryter (måtte lage en provisorisk en bak pedalen da jeg skulle prøvekjøre..), rydde litt i ledningene, støydemping og dørpaneler.. puh, har en del igjen skjønner jeg   Venter på nye framskjermer fra Creative CarCraft som kommer til å dekke hjula litt bedre. Forhåpentligvis nok til å hive på skiver også:) De som står på nå er hjemmebreddet en tomme.      Vippeanordningen funker fint og det er god plass til å komme inn i baksetet. Det er også skinner for å justere frem og tilbake. Bilen er på ingen måte strøken, og det vil den ikke bli på en stund heller. Hele bilen har vært i fra hverandre og det tekniske er bra. Til neste år skal ny motor med turbo og efi, og deretter litt elektronikk. Etter det blir det kanskje tid til å gi lakken en skikkelig finish.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vwwasser
Seniormedlem
   
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad
|
 |
« Svar #1 på: august 29, 2011, 00:27:10 am » |
|
Tøff bil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: august 29, 2011, 09:15:29 am » |
|
Ser godt ut. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: august 30, 2011, 11:27:14 am » |
|
Tøff bil! Jeg hadde vel muligens gått for en tomme smalere forstilling for å få fordekkene "i hus". Får skikkelig Herbie følelse av denne bilen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Frederico
Juniormedlem
 
Innlegg: 67
Bosted: Lier
Fuck New model cars, we ride`in oldschool
|
 |
« Svar #4 på: august 30, 2011, 14:48:51 pm » |
|
Meget strøken bil!  Liker veldig godt 60 talls race preget med feite dekk og nok profil. Fortsett og oppdater! Vil se mer av beistet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #5 på: august 31, 2011, 06:58:31 am » |
|
Tøff bil! Jeg hadde vel muligens gått for en tomme smalere forstilling for å få fordekkene "i hus". Får skikkelig Herbie følelse av denne bilen.
Takk, jeg har bestilt samme framskjermene som på NASCAR-Herbie, så jeg håper de vil dekke hjula greit:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #6 på: september 01, 2011, 18:08:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: september 03, 2011, 23:09:10 pm » |
|
Det fikser du lett selv. Biltema har vevd glassfiber 10cm striper. Slip inni og utenpå nesten gjennom skjermen, legg på 3lag på hver side, slipe og sparkle.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: september 04, 2011, 01:30:34 am » |
|
RÅ BIL! langt mellom bobler med skikkeleg bredde på framfelgane 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #9 på: september 04, 2011, 12:50:43 pm » |
|
Formula Vee: Ja det ordner seg.. ble bare så utrolig sur når jeg fikk dem i posten. Men, er ikke langsur så nå er alt bra igjen:) Tistlo: Takk:)
Jeg kommer til å starte en motortråd til denne bobla her på forumet. Motoren skal ikke tas i bruk før til neste sommer, men jeg vil begynne å samle deler og erfaring allerede nå så jeg kan ha god oversikt og gode planer når motoren skal settes sammen. Motoren skal være standard 1600 helst uten innvendige modifikasjoner, men muligens smidde stempler i original størrelse. Jeg har en dualport stående. Ekstern oljekjøler (under bilen tror jeg) og filter. Vannkjølt intercooler med radiator og vifte under bilen. E85 er ikke særlig aktuelt enda da jeg ikke gidder å reise til Kristiansand hver gang jeg skal fylle;) Turbo og Megasquirt EFI. Har sett på gsxr throttlebodies, men får se hva slags tilbakemeldinger jeg får i tråden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #10 på: september 29, 2011, 14:32:58 pm » |
|
Begynner å ordne seg med lyd   By larsstea at 2011-09-27  By larsstea at 2011-09-27  By larsstea at 2011-09-27
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #11 på: september 25, 2012, 22:28:28 pm » |
|
Nå har bilen vært på veien og blitt brukt regelmessig (også i vinter;) i et år:) Må si at jeg er fornøyd med at jeg bestemte meg for å ha boble som nummer to-bil. Bortsett fra en gammel forsterker som tok fyr og et par dårlige kontakter ifm frontlysene har den gått som en klokke i all slags vær;) Jeg er ganske sikker på at man må ut med betydelige summer for å få en ny bil som genererer like mye oppmerksomhet og samtaler med fremmede mennesker. Det virker som om de fleste over 35 har et eller annet forhold til bobla og jeg har blitt stoppet av alt fra 80 år gamle damer til businessmenn i dress som vil fortelle sin egen historie. En dag kom det en lokal finansmann bort til meg og fortalte at han hadde pendlet til studiene sine i Bergen med boble som ung. Da han skjønte at jeg var på vei bort fra bilen og ikke skulle kjøre, spurte han om jeg ikke kunne starte den litt så han kunne høre lyden igjen. Jeg har blitt så vant til å kjøre boble nå at jeg noen ganger tar meg selv i å hilse på bobler når jeg kjører Outlanderen  Jeg er sikker på mange av dere kjenner dere igjen i dette, og er like glade for at dere også kjører rundt i verdens beste (men kanskje ikke mest komfortable eller praktiske) bil  Legger ved noen stemningsbilder. Bildene er tatt for to uker siden da broren min ville ut og teste den nye vidvinkellinsen sin.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tucabi
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: oktober 04, 2012, 20:28:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: oktober 04, 2012, 22:41:15 pm » |
|
Knall tøff
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #14 på: oktober 04, 2012, 23:32:43 pm » |
|
Takk for kommentarer:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #15 på: oktober 05, 2012, 00:47:51 am » |
|
mulig du har nevnt da, men kva er bredde på felg + dekkstørrelse på denne? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
larsstea
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Arendal
Turboprosjekt
|
 |
« Svar #16 på: oktober 05, 2012, 08:59:25 am » |
|
mulig du har nevnt da, men kva er bredde på felg + dekkstørrelse på denne?  Det er 7” med 225/55 foran og 8" med 295/50 bak. Akkurat passe understyrt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RIN94
Medlem
  
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø
|
 |
« Svar #17 på: oktober 05, 2012, 11:16:01 am » |
|
Denne var rå!!! 
|
|
|
Loggført
|
1300 - 68mod
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #18 på: oktober 05, 2012, 22:45:50 pm » |
|
Rått stuk på denne 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
|