mai 29, 2024, 04:51:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rust under bakvindu Hjelp!  (Lest 990 ganger)
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« på: november 28, 2012, 22:23:17 pm »

ja da har de seg sånn att rusta er der og lurer på hva jeg skal gjøre med dette det er ikke lett og komme til så det jeg vurderer er og kappe det jeg kommer til pusse så mye som mulig der det ikke blir kappet så pensle på med owtarol eller hva det heter også legge glassfiber er dette idiotisk eller er det ok? noen som har andre gode ideer så si fra Glad trenger hjelp Rekker tunge



Loggført

johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #1 på: desember 15, 2012, 22:21:34 pm »

ingen som vet om veileder eller film etc
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: desember 15, 2012, 23:21:22 pm »

bildene var ikkje akkuratt opplyste, so vansklig å sjå kor mykje rust da dreier seg om. men skal dette gjerast skikkelig so må du ta ut heile veggen der for å komma til. det er somregel rust både på "veggplato" og på den delen som er under bakruta.

slenger med diverse bilder eg har frå dette området


* DSCF0219.jpg (137.57 KB. 733x550 - vist 89 ganger.)


Ny kant laga på eit utkapp

* DSCF0223.jpg (138.73 KB. 733x550 - vist 80 ganger.)



Ein an måte å gjera da på er å fjerna heile baljen baki her, og ta ting skikkelig. du vil trulig finna rust bak karosserifestene og vist da ikkje har vert sveist der før

* indexCAWVWVS2 (Small).jpg (45.77 KB. 639x480 - vist 82 ganger.)


grunnen til att da rustar so inni H , er att da ligger filt nedi skjøyten her som samlar fukt og kondens frå bakruto = rust

* indexCAGGHC3Q (Small).jpg (61.93 KB. 639x480 - vist 86 ganger.)


so kan du sveisa rusthola i kanten her

* index (Small).jpg (50.55 KB. 639x480 - vist 94 ganger.)


og setta inn ei ny plata.

* indexCAEYC1B3 (Small).jpg (44.35 KB. 639x480 - vist 82 ganger.)

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #3 på: desember 16, 2012, 00:10:44 am »

Takker for meget bra svar, er det mye jobb sånn du viste så ut som de var ganske mye som måtte til for å få de bra?
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: desember 16, 2012, 00:32:05 am »

spørst kor mykje du skal legga i da/ avhengig av kor mykje rust du har på dei andre plassane

må nok rekna med nokon timar, men er ikkje noko giga jobb heller. klart raskast å skifte kun bakre veggen. eg har evt utkapp vist du skulle trenga da. men har du mykje rust i karosserifester og hjørnene bak med kanal/innerskjerm so kan da vera ein ide å skifta heile shaiten, men den nye plata kostar nokon kroner
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #5 på: desember 16, 2012, 12:28:10 pm »

okai, tror jeg venter litt med å begynne på det der men må man ut med motor eller går det fint uten å ta den ut? Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: desember 16, 2012, 13:04:19 pm »

absolutt ein enorm fordel å ha motoren vekke, ivertfall om du skal kun skifta bakerste veggen, for då må du jo kutta på tvers nede, som blir bak motoren. fort gjort å ta den ut likavel
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!