Hei, plukker opp denne tråden igjen.
Jeg tjuvkobla innslaget på starteren min med en trykkbryter rett på batteriet da det var dårlig kontakt et eller annet sted på ledningen fra tenningslåsen.
Da jeg hadde gjort dette gikk starteren fint, men det var fortsatt trøbbel med å få start. Jeg kikket i motorrommet, og der så jeg en blå ledning som kom ut i en "strømpe" sammen med flere ledninger oppe til venstre i motorrommet, som ikke var koblet til noe. På startreléet (?) (den boksen mellom generatoren og startmotoren på dette diagrammet:
http://www.ramva.org/dragenwagen/pics/start%20circuit1.jpg) var det en pol som ikke var tilkoblet noe, så jeg prøvde å sette den blå ledningen på den polen.
Fortsatt ingen start, og ingen gnist i pluggene. Åpnet fordeleren, og der kom det røyk ut. Stifta var glovarm, så jeg tok den ut. kontaktpunktene var litt irra, og den brune plast-dingsen som skal sørge for at stiften "åpner" seg var smeltet.
Kan den blå ledningen jeg satte på forårsaket en kortslutning? Coilen var litt varm, og denne plastdelen på stiften var som sagt smeltet helt. Kan jeg ha kortsluttet noe annet da jeg kobla innslaget på starteren rett på batteriet? Jeg lot forøvrig den gamle ledningen fra tenningen til innslaget bare henge og dingle...