Er det i celsius eller farenheit du måler
Om det var min oljetemp på oxyen så er det selvsagt i celsius...
Og posten min om topp temp over er jo begge oppgitt
I ovalen min med Porsche 356 motor ligger temperatur på mellom 185 og 200F (har peilepinne med termometer) ~ eller 85-95C
Denne kan være grei å ha i bakhodet når en tenker på topp temperaturen
Postet den i en prosjekt tråd om EFI tidligere i dag
Om en har dyset/tunet til 14.7 så blir det varmt.. en bør på lett cruizing ligge rundt 16, belasting 13 og WOT 12.5-13
Feil tenning kan også gi høy topp temperatur
Kam'en i T4 motrene laget med tanke på å klare avgasskrav med teknologien som var tilgjengelig i den tiden. Det gjør at temperatur blir unødvendig høy og effekten unødvendig lavere...
Så ved overhaling hadde jeg ikke satt inn en org kam om jeg skulle bruke bilen til annet en utstilling for original politiet :-)