juni 04, 2024, 19:22:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche fuchs  (Lest 1862 ganger)
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« på: juli 14, 2008, 22:04:39 pm »

trenger litt fuchs ABC....

Deep dish, 901, flat style, one year only står mye rart på disse anonnsene.

Jeg har  lyst på 4.5 og 5.5 eller 6" bredde, Orginalt koster jo hoggormer men det er jo verdt og tenke på med dagens dollar kurs.
Hva er største forskjellen på de forskjellige repro typene ?
hva er hoved forskjellen på polert og chrom ??
Så også noen som var anodisert (?) så ut som en litt røffere finish, så veldig bra ut. Hva er gjort med de ?
« Siste redigering: juli 14, 2008, 22:27:35 pm av BAC » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juli 14, 2008, 22:20:31 pm »

Jeg har ikke sertifisering på disse, men:
901 er tallene det orginale Porche delenummeret begynner med.
F.eks 4,5" er "one year only". 1967 hvis jeg ikke husker feil.
MWS hjulene likner ikke "så" mye på orginalen, Flat4 sine er bedre. MWS skal visstnok komme med et oppdatert design i disse dager som er veldig like orginalen.
Forskjellen på polert og krom finner du ut av om du tenker deg om.  Blunker
De orginale felgene var(er) anodiserte.
Og så er det vel noe med magnesiumlegering i orginalen mens repro er laget i alu.
Loggført
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #2 på: juli 14, 2008, 22:27:20 pm »

aha  Osteaktig
hva med 6" er den mer vanlig ? repro felgene er vel chrom ? å det er kansje litt mer arb. og vedlikeholde, eller er det omvendt?
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: juli 14, 2008, 22:36:18 pm »

Repro-felgene kan du få i krom, polert aluminium og "detaljert". Aluminium har vel en tendens til å oksidere, og er kanskje derfor litt vanskligere å holde fine. Selv syns jeg krom kan bli litt for blankt... De originale med magnesiumlegering oksiderer kanskje endå lettere. Disse kom vel også i 14" og 16" på noen modeller, tror jeg.
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: juli 14, 2008, 23:21:56 pm »

De nye polerte Fuchs repro (5,5"?) som gjøran la ut til salgs så jo veldig bra ut.... spør du meg Glad
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: juli 15, 2008, 09:04:24 am »

de hadde vert noe på bilen din Harald  Blunker
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #6 på: juli 15, 2008, 09:12:38 am »

De ekte må poleres ofte for å holde seg pene ja. Var litt jobb nå etter at den sto i vinter. Men det er verdt det. Reproene til Flat Four er også bra ja. Har hatt ett sett selv.
Loggført
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #7 på: juli 15, 2008, 22:06:57 pm »

så bildene jøran hadde lagt ut, så vedig bra ut de. På noen repro felger har jeg sett at kanten er annerledes, men de nye til jøran ligner vel mer på orginalen.

Tror jeg kommer til og gå for detaljerte istede for polert og gjerne anodisert. høyglans polerte passer ikke helt på min bil tror jeg.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 15, 2008, 22:27:14 pm »

Leste et sted (UltraVW?) at krommede originale Fuchs var å regne som livsfarlig... Det skjer noe med aluminiumslegeringen når disse havner i krombadet, sprekkdannelser og denslags. Greit å ha i bakhodet om en finner noen for salg på nettet.
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: juli 15, 2008, 22:34:33 pm »

Leste et sted (UltraVW?) at krommede originale Fuchs var å regne som livsfarlig... Det skjer noe med aluminiumslegeringen når disse havner i krombadet, sprekkdannelser og denslags. Greit å ha i bakhodet om en finner noen for salg på nettet.
Oi. Den er lei for GFK-gutta som hele gjengen har earlies dyppet i krom...
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!