Forrige helg var jeg og familien og "Der Thundersodder Spezialer" deltakere på GARDERMORACET 2011. Se her for noen bilder:
http://www.earlyford.no/gallerier.php?id=3UTROLIG morsomt! En artig rundbane var satt opp på bremsestrekken på enden av Gardermo-banen og her var ca 40 biler og 20 motorsykler - alt fra før 1960, samlet til god gammeldags rundbaneracing i tidsrikitg modus. Skikkelig flott startfelt, med Goodwood-veteraner i form av Ferrari testarossa fra 50-tallet...og alt mellom himmel og jord. Og en VW - min Zwitter.
Jeg fikk både horn i panna og skikkelig "David mot goliath"-følelse, og bestemte meg raskt for å gi alt for å vise hva Bobla duger til. De (nå litt slitne) 127 Sauer&Sohn-hestene leverte og det ble både breisladd og god plassering.
Jeg følte den oppførte seg helt konge....rask både i sving og rett fram og god og kjøre. MEN - så får jeg se bildene av morroa. Makan til "rumpejekking".....som man ser av bildet nedenfor - bakenden jekker seg opp ved "hard cornering", og det ser både rart og farlig ut..
Derfor - hva gjør jeg på en smalsporet, gammel svingaksel-bil - for å unngå dette? Jeg vil at den skal jekke seg ned og "sette seg" ved hard cornering. Det er både stab stag og camber compensator....men hva er virkelig best og riktigst for slikt?
Jeg ser på Sørlies drifting-video at han har litt av det samme også...dette er jo et kjent fenomen.... Hvem har gjort noe med dette?