juni 06, 2024, 03:29:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell motorplassering 091 vs T1 kasse?  (Lest 583 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: august 18, 2015, 11:19:58 am »

Vurderer å bremse store motoren med en forsterket T1 kasse jeg har liggende.
Men om jeg nå tilpasser motoren til karrosseriet montert på T1 kasse, hvor mye forskjell blir det på motorplassering med 091 kasse?
Altså 091 med T1 nesekon?
Jørn har nevnt at 091 kassen står ca 10mm offset sideveis, og har hørt at den flytter motoren noe lengre bak?

Grunnen til at jeg må vite dette nå er at begge rør fra spjeldhusene og røret fra turbo skal gjennom brannveggen.
Så legger jeg intercooler  og reservoar med pumper i "baksetet".
Så om det er forskjell legger jeg en in plan for justering i den retningen motoren må flyttes.

Ser at motoren er rundt 30mm bredere enn min 1915, så fjerner en del av hyllene, og legger inn litt forsterkning i stedet bak støtfangerfestet for å stive opp for det ekstra bakre motorfestet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!