november 01, 2024, 01:35:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Variant som ikke vil starte  (Lest 4520 ganger)
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« på: august 16, 2015, 19:06:59 pm »

Varianten vil ikke starte lenger. Hatt litt knot med regulatoren, men tror det skal være under kontroll nå. Her er en video som viser litt:

http://fiskelandslaget.tumblr.com/post/126743648617/en-kranglete-variant

Startet fint med startgass før, men ikke nå. Siden den "starter" litt, men dauer igjen, mistenker jeg bensinpumpen.



Er det noe måte å teste denne på? Målte at det var ca 11V tilført. Prøvde å koble den fra og tok slangen som går til gasserne over i en flaske, men kom ikke noe ut?

What to do?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 16, 2015, 21:03:35 pm »

Sett inn mekanisk. Ingen grunn til ikke å bruke original bensinpumpe.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: august 17, 2015, 11:19:37 am »

Mekanisk
Loggført
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: august 17, 2015, 21:57:05 pm »

Ser jo nå at dette er enstemmig vedtatt.

Den gamle mekaniske står jo der allerede. Er det noen måte å teste om denne funker? Regner med den er defekt siden forrige eier har latt være å bruke denne.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 17, 2015, 23:35:00 pm »

Enklest er det vel å koble på en slange på "ut-siden" av bensinpumpen og la denne gå ned i en klar flaske.

(Prøv elpumpen din på samme måte, men det har du vel allerede gjort)

Så lar du en dra motoren på starteren, mens du ser om det kommer bensin ned i flasken. Vær forsiktig. Husk brannfaren

Men som du sier så så kan bensinpumpen være defekt. Eller bakelitt (plast) foringen som er defekt under pumpen slik at at støtstangen som driver pumpe er kilt fast...

Er selve pumpen ødelagt får du ny for ikke mange penger og gode brukte for et par hundrelapper her på forumet..

Kommer det ingenting eller lite så er det bøss eller fremmedlegemer i tanken, tette eller dårlige bensinslanger under tanken eller ved girkassen, eller noe annet som tuller seg for deg. Bobler det i tanken hvis du blåser inn i bensinslangen (- den som kommer inn på pumpa?)

Jeg slet jo veldig med at tanken min var full av grus, noen tusen døde insekter og diverse annet. Ble en annen bil etter at tanken ble skylt og renset...

Du kan jo også koble på en båttank inntil forgasserne med blærepumpe og la en kompis sitte i baksetet og pumpe bensin. Variant er vel nesten den eneste bilen man kan kjøre rundt og teste på denne måten....uten å måtte demontere halve bilen.

Ikke gi opp! Bruk lokale krefter. Gamle mekanikere (uten internett) er ofte de beste!
« Siste redigering: august 18, 2015, 00:45:02 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: august 18, 2015, 21:14:08 pm »

Takk for råd her.

Den elektriske pumpen er tatt ut og måtte teste den for å være sikker. Den er enkelt og greit død.

Når det blir sagt "bygg om til originalt ", hva innebærer det? Koble bensinslangene tilbake til den mekaniske? Er det noe mer som må gjøres? Kan jeg teste denne på noe måte eller er det enten eller?

« Siste redigering: august 18, 2015, 21:39:23 pm av fiskelandslaget » Loggført
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: august 18, 2015, 21:49:47 pm »

Ser at prisene ikke er all verden. Hvis vi går ut fra at den mekaniske pumpen er ødelagt, hvilken kjøper jeg hos Unneberg eller Hotshop da?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 18, 2015, 22:22:47 pm »

Koble slangene på den mekaniske.

Jeg sverger til brukte deler. En bensinpumpe har sjeldent feil. Har nylig fått overhalt en gammel en. Kjøpte også en kliss ny på Finn.no for 2 hundre her i vår

Dalhems, Unneberg, Hot Shop er like gode om du skal kjøpe nytt.

Lån deg en pumpe lokalt først du om den du har ikkje virker...

Noen i VWACB (Bergen) kan sikkert hjelp deg
« Siste redigering: august 18, 2015, 23:55:28 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 25, 2015, 20:18:08 pm »

Hvordan har det gått?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
fiskelandslaget
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: november 22, 2015, 20:15:04 pm »

Skiftet til mekanisk pumpe. Det funket fint.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!