juni 16, 2024, 09:06:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremser fra porsche 924 på 1302?  (Lest 3407 ganger)
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mai 24, 2009, 23:17:01 pm »

Er det noen som vet om dette er en relativt enkel ombygging?
Det ligger en billig frontskadet 924 på finn, lurer evt på å kjøpe den hvis jeg kan bruke deler fra den til å få skiver på bobla...
Loggført

72 1302 roadster
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mai 25, 2009, 17:22:33 pm »

Ingen som vet noe om dette?  Blunker
Loggført

72 1302 roadster
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: mai 25, 2009, 18:03:51 pm »

Tror det er "bolt on". Skiver og tromler er mindre enn på 1302.
Spindel må byttes på foraksel. Usikker på om 924 passer.
De første 924 hadde boble bærearmer og fjærbein, men tromler og skiver hadde mindre diameter for å passe inn i mindre felger. Hovedpumpe hadde nok også vakumforsterker.
Loggført
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mai 25, 2009, 18:25:07 pm »

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17316229
Det er denne bilen det evt er snakk om, 81 modell så den er kanskje for ny?
Det virker som det er en komplett bil så det meste som passer kan vel flyttes over...
Loggført

72 1302 roadster
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: mai 25, 2009, 20:44:53 pm »

hvorfor skal du bytte?
Loggført

Mvh

Marius
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mai 25, 2009, 20:55:07 pm »

Fordi jeg har tromler foran nå...
Det ser ut som setene er bra også, og hvis man i tillegg får solgt noen deler av bilen så blir det jo billige bremser og seter...
Loggført

72 1302 roadster
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: mai 25, 2009, 21:26:46 pm »

Det er mulig disse spindlene passer på 1302, men da er vel det med spesielle (dyre...) opphengskuler, er det ikke? Hadde det vært en 924 med 5-bolts bremser ville det vært interessant (pga bakbremsene...), men bytter du til bremsene fra denne får du bare jobben og ikke særlig mer. Smalere utvalg av felger og dyrere reservedeler vil også være et resultat Øyerulling Hvis du tenker på dette hovedsaklig for å få skivebremser framme, tror jeg du heller bør lete litt etter noen som vil selge deg orig 1302/3 skivebremsespindler Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mai 25, 2009, 21:37:13 pm »

Da blir det et enkelt valg, jeg dropper 924.  Osteaktig
Loggført

72 1302 roadster
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: mai 26, 2009, 15:30:27 pm »

Det er helt sikkert noen som har spindler og skiver til deg som passer din bil Blunker Det gikk ihvertfall raskt når jeg skulle ha til min 1302.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 26, 2009, 17:31:50 pm »

er det samme hjul lager på 924 og 924 Turbo/944NA??

og er det nav med løs skive på vanlig 924??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 26, 2009, 20:01:41 pm »

er det samme hjul lager på 924 og 924 Turbo/944NA??

og er det nav med løs skive på vanlig 924??

Vanlig Porsche 924 har akkurat samme skiver og trommler som en vw 1303 eller 1302 med skiver foran. Eneste forskjell er at boltsirkel er 4x108 i stedet for 4x130. Bakarmene på 924 er prikk lik en std. 02/03 og samme hjul-lager er det oxo på 924 turbo og 944 na. Når det gjelder hjul-lager foran på vanlig 924, så vet jeg ikke om det er det samme, men skiver er i hvertfall helt like bortsett fra boltsirkel som nevnt over. Ergo er det ikke noe poeng a ta bremser fra en vanlig 924 med mindre du ønsker 4x108 i boltsirkel.
Vanlig Porsche 924 har ikke nav som på 924 turbo. Porsche 924 S har forøvrig samme bremser som 924 Turbo. 924S ble kun laget som 1986 mod (og har forøvrig samme motor som 944 na med lavere komp.)
En ting som er verdt å tenke på her er jo at en Porsche 924 har 125 hk,veier 1080 kg samt har en toppfart på 201 km/t, hvorfor får en da ikke godkjent bobla som veier mindre med samme effekt?  Blunker

« Siste redigering: mai 26, 2009, 20:05:40 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: mai 26, 2009, 20:08:13 pm »

Vil det si at det er en enkel jobb å bygge om min 1302 med tromler foran med deler fra en 924?
Det er flere felger å velge mellom med 4x108 enn 4x130 også så det er ikke noe minus egentlig selv om jeg helst vil ha 5x130 da.  Blunker

Loggført

72 1302 roadster
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: mai 26, 2009, 20:14:35 pm »

Om noen her skulle kjøpe denne, så er jeg interessert i dashbord midtkonsoll og baksete.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 26, 2009, 20:45:05 pm »

Vil det si at det er en enkel jobb å bygge om min 1302 med tromler foran med deler fra en 924?
Det er flere felger å velge mellom med 4x108 enn 4x130 også så det er ikke noe minus egentlig selv om jeg helst vil ha 5x130 da.  Blunker



Spindler fra Porsche 924 passer kun til 74 mod 1303 og nyere og ikke til 1302 og 73 mod. 1303 da disse har en helt annen innfesting av spindel enn det 74 mod. og nyere 1303.  Du kan bruke spindel fra 924 turbo og 944 na, men trenger da en spesiell bærekule + at jeg mener å huske at du må gjøre et eller annet med styrestagene. Skiver med annen boltsirkel får du kjøpt flere steder, så hvis det er bare for å få en annen boltsirkel, så hadde jeg kanskje gått for å bruke spindel fra 1302 S (med skiver) eller 1303 S 73 mod + kjøpt nye skiver med da eventuellt 5x130 boltmønster.
Porsche 924 "vanlig" er liksom ikke den "hotteste" delebilen med boble-bremser og avdanka gammel Audi 100 4 syl. 2,0 motor  Øyerulling  Dauere Porsche skal du lete lenge etter..  Blunker  Burde aldri vært solgt under navnet Porsche denne... Burde heller vært en dårlig arvtager etter Audi Coupe´..   Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: mai 26, 2009, 21:07:49 pm »

Eneste positive er vel vektfordelinga bilen har, 51/49 om jeg ikke tar feil
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: mai 26, 2009, 21:16:25 pm »

Da blir det i hvertfall at jeg dropper 924, får vel heller kjøpe et kerscher sett eller noe sånt etterhvert. Glad
Loggført

72 1302 roadster
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!