juni 01, 2024, 17:18:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forstilling Splitbuss spm.  (Lest 1350 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: februar 15, 2009, 21:54:11 pm »

Kiket litt på den som står på bilen min.
er dette originalt?? tenker på justeringsmulighetene
ser ut som det bare er å løsne punktene, vri ned og sveise fast igjen




Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 15, 2009, 21:56:51 pm »

 Sjokkert er det holdbart det der da?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 15, 2009, 22:06:01 pm »

tydeligvis...    Hæ  da jeg trur dette er originalforstilliinga
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: februar 15, 2009, 22:18:17 pm »

Det der så rart ut! Har virkelig de som produserer mine favorittbiler laget noe slikt?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 15, 2009, 22:20:19 pm »

rart ,men tøft!!!

kanskje det er en M-kode på Ambulanse (som denne er originalt)??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 16, 2009, 00:04:00 am »

Det der et IKKE orginalt for shure. Har nok vært noen å mekket "litt". Men en helt klart morsom løsning...  Gliser
Loggført

OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: februar 16, 2009, 09:52:11 am »

Dette stemmer ikke med de to forstillingene jeg har, desverre..
Isak her på  forumet har ambulance. Kanskje han kan tilføye erfaringer?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: februar 16, 2009, 16:11:07 pm »

Her har det vært custom nisser i sving... to punkt bærer vekten av bilen foran... veldig lite VW over det.
Min 61 ambulanse hadde ikke denne løsningen...
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 16, 2009, 16:26:07 pm »

ja .
fordelen her er jo att man kan bare fjærne disse mutterene og sveise inn AVIX eller noe
da blir det vel greit.
4 sveisepunkter holder maaaange hundre kilo ; hver seg(hvis det er sveiset godt)

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: februar 16, 2009, 16:51:11 pm »

Man kan sikkert henge hele verden i et slikt punkt, men de tåler nok ikke det samme når de utsettes for belastning i form av støt og slag.
Maskinapens greier passer vel rett på her... hvis du ikke lager en sway away løsning da...  kjipeste jobben er gjort
Loggført

Speed is no substitute for direction
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: februar 16, 2009, 18:35:55 pm »

Denne reodor varianten var ny og morsom. Lurer på frigjøring av innmaten, trolig borret opp punktsveiser. Henger på to punkter oppe + to nede, men egentlig på sekskant skruen, tvilsom sak. Her ligger det nok også en del arbeid i bunnen.
« Siste redigering: februar 16, 2009, 18:39:24 pm av svenole » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 16, 2009, 19:42:21 pm »

hva med slike foringer da?
MÅ de byttes eller går de en sesong eller 2?
Regner ikke med nålelager smetter rett inn i her?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!