juni 11, 2024, 08:35:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Restaurere Batwingratt?  (Lest 1055 ganger)
R/TLook
Juniormedlem
**
Innlegg: 91
Bosted: Wolfsburg



Vis profil
« på: april 16, 2009, 20:06:20 pm »

Noen som har tips på hva slags sparkel som fungerer til og reparere litt sprekker i ett Batwingratt?
Gjerne noen som har erfaring av dette, er klar over att jeg skal bruke 2-komp..... Men hvis noen har erfaring av spesielle fabrikater så hade det vaert fint med noen tips.

Thomas
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2395
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: april 16, 2009, 20:09:22 pm »

OTO har begynt å restaurere sitt '58-ratt, så han kan sikkert komme med noen tips også!
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: april 16, 2009, 21:16:37 pm »

Jeg har god erfaring med å bruke epoxy i enkleste variant: Araldit lim.
Synker noe i herdeprossessen, men ikke senere. De aller fleste andre produkter jeg har forsøkt eller lest om andres erfaring med er for harde eller sitter for dårlig så det dukker opp sprekker etterhvert.
Araldit sitter godt, blir hardt og er ikke noe problem og slipe, men fleksibelt nok til å tåle rattets bevegelser.
Jeg har slipt sprekkene litt større og renset godt med trykkluft osv først. Som sagt synker det litt under herdingen så om det er snakk om å fylle mye må man belage seg på flere omganger.

Bare et luretriks litt på siden av alle dyre "steering wheel repair kits" og andre produkter til formålet, men min erfaring er bedre enn de fleste jeg har lest om  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2009, 22:00:30 pm »

Jeg har også god erfaring med bruk av epoxylim (haraldritt). Jeg bakte rattet i stekeovnen, noe som gjorde at limet fløt mer og måtte legges på i flere omganger. Men hardt ble det Glad

Siste finish ble tatt med vanlig lettsparkel og fyller.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2009, 22:57:07 pm »

OTO har begynt å restaurere sitt '58-ratt, så han kan sikkert komme med noen tips også!

ut fra de enkle svarene som har kommet her, blir nok min restaurering å regne som sminke i forhold!
Jeg pusset hele rattet og grunnet med vanlig grunning på spray, sparklet med sprøytesparkel på spray og skal nå pusse og lakkere med vanlig spray.. Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: april 16, 2009, 23:03:33 pm »

Anbefaler deg å bruke skikkelig 2K billakk. Sprayboks lakk kommer du til å slite av igjen.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
R/TLook
Juniormedlem
**
Innlegg: 91
Bosted: Wolfsburg



Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2009, 14:35:01 pm »

Takk for alle tips, skal kjöpe hjem litt Araldit da og begynne og slipe litt da.

Thomas
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!