Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« på: februar 01, 2008, 16:33:28 pm » |
|
Kikker opp og ned på nette etter både brukte og nye dobble 40mm eller 44mm gassere, men er litt usikker på rett valg. Motoren er en 1641 med 110 kam og standard topper. Skal prøve å legge komp på rundt 8-8,5 tenker jeg.
Er empi hpmx-ene fra cip greie? Har aldri vært borti dobble gassere enda, og kanskje det er greit med andre typer også
Forslag mottas med stor takk
Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1 på: februar 01, 2008, 16:38:43 pm » |
|
Doble 40 IDF Weber gassere er vel nærme blinken etter min begrensede erfaring. Begynner motoren å ta form?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #2 på: februar 01, 2008, 16:44:02 pm » |
|
Doble 40 IDF Weber gassere er vel nærme blinken etter min begrensede erfaring. Begynner motoren å ta form?
Venter på stifter så jeg får 8-pins veiv og svinghjul. Og rådelagre. Har alt klart da til byggingen av shortblock. Det jeg lurer litt på er jo om prisen på Weberen står i forhold til hva et sett hpmx-gassere gir? 4500,- for hpmx og nesten 7000 for weber
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #3 på: februar 01, 2008, 16:45:42 pm » |
|
HPMX er billig versjonen av Weber. Konstruksjonsmessig er de like.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #4 på: februar 01, 2008, 16:48:52 pm » |
|
Jeg har personlig bare erfaring med weber og ikke HPMX. I forhold til prisen er det jo fristende å prøve de billige. Det å justere gasserene optimalt er vel det avgjørende uansett for å få motoren til å gå best mulig vil jeg tro. Men større enn 40mm er det nok ikke behov for.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #5 på: februar 01, 2008, 16:56:37 pm » |
|
HPMX er billig versjonen av Weber. Konstruksjonsmessig er de like.
vil du da si at weber er mer stabil og holder i lengden? gir den mer enn en hpmx
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #7 på: februar 01, 2008, 17:33:48 pm » |
|
Point taken Jørgen. Er dette gjennomgående på alle empi sine??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #9 på: februar 01, 2008, 17:37:21 pm » |
|
Noen som kjenner til disse da??
Mikuni-gassere.Men er det gangbart til vw?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #10 på: februar 01, 2008, 17:40:31 pm » |
|
Skjønner det Jøran, det er bare at det er "litt" over det jeg har planer om budsjettmessig. Men er det andre forslag med tanke på at det "bare" er en 1641???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #11 på: februar 01, 2008, 17:41:44 pm » |
|
Kadron gassere er jo en løsning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #12 på: februar 01, 2008, 18:13:32 pm » |
|
Kadron gassere er jo en løsning.
Ok. Hva er effektforskjell på disse da, mener da kadron kontra weber. Hvis du vet. Jeg får vel fort 10hk ekstra med weber...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #13 på: februar 01, 2008, 21:32:10 pm » |
|
Jeg synes materialbruk og finish på HPMX virker.... sånn passe. Hadde heller kjøpt brukt weber.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #14 på: februar 01, 2008, 21:38:51 pm » |
|
Jeg synes materialbruk og finish på HPMX virker.... sånn passe. Hadde heller kjøpt brukt weber.
Ok, så brukte weber med en overhaling er et bra alt. Men som Jøran skriver i sin link, CSP settet, er dette mye annerledes enn cip sine Webere? Weber er vel weber, eller...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #15 på: februar 02, 2008, 10:03:38 am » |
|
flere som har innspill? er jo spennende å diskutere forgassere.... ihvertfall for den som er iferd med å anskaffe seg Er det noen som vet forrige innlegg, er det Weber uansett når det står Weber i teksten, eks cip sine. Tenker da på at de bruker Empi-logo i alle bildene Er dette en safe plass å handle, hvis noen kjenner til det? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=514845
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblund
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
|
« Svar #16 på: februar 02, 2008, 10:52:54 am » |
|
Kjørte selv med kadrongassere på min første 1680 en tid og disse fungerte veldig godt. Dessuten er de både plassbesparende og pene å se på. Mye enklere å skifte plugger med enkle enn med doble gassere. Du kan jo få kjøpe mine for en rimelig penge. De har gått en og en halv sommer så de er nesten som nye.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #17 på: februar 02, 2008, 11:18:30 am » |
|
Mikuni forgasserene er liggende og vil ikke passe på en T-1 motor.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #18 på: februar 02, 2008, 11:21:55 am » |
|
Jeg monterte et kadron sett på en original 1600 i min forrige bil, og sammen med et ok eksosanlegg og en 009 fordeler ga det et merkbart bedre skyv, kul lyd og så synes jeg personlig at kadronene ser herlig retro ut.. Det sies vel at man får noe bedre drivstofføkonomi med doble gassere enn med enkle, men jeg opplevde i hvertfall ikke det som noe problem.
|
|
|
Loggført
|
"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #19 på: februar 02, 2008, 11:30:58 am » |
|
Har ikke personlig erfaring med Hpmx og kommer nok heller ikke til å få det...... http://waitresses.servebeer.com:81/vwpage/hpmx/hpmx.htmOps.... posta litt dobbelt her ja... sorry
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2008, 11:34:45 am av Torgeir »
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #20 på: februar 02, 2008, 12:43:23 pm » |
|
Jeg leste denne ja, så hpmx er utelukket...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #21 på: februar 02, 2008, 12:47:33 pm » |
|
hvis noen kjenner til han som selger disse, så blir det vel det tenker jeg..... http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=514845Har mailet han så vi får se. Boblund: kan du evt sende meg bilde og pris på pm, så skal jeg vurdere....... Holmen: takk, da tenker jeg ikke på de
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #22 på: februar 02, 2008, 20:12:44 pm » |
|
Det finnes stående mikuni også, JPM bruker gjerne de.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #23 på: februar 02, 2008, 20:25:28 pm » |
|
Det finnes stående mikuni også, JPM bruker gjerne de.
Ok. Litt fersk på dette med gassere, hvordan ser du eks at de lenger oppe i tråden er liggende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #24 på: februar 03, 2008, 03:51:26 am » |
|
De på bildene dine har flottør kammer lokkene på siden av gasseren og ikke på toppen mellom traktene slik som stående gassere vanligvis har.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #25 på: februar 03, 2008, 15:55:30 pm » |
|
De på bildene dine har flottør kammer lokkene på siden av gasseren og ikke på toppen mellom traktene slik som stående gassere vanligvis har.
ok.takk skal du ha. lærere noe hele tiden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #26 på: februar 03, 2008, 16:12:18 pm » |
|
Feedback på selger her http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=271846&highlight=corysvdub+yahooPrisen er god og delene nye, men det er alltid en viss risiko med å kjøpe ting du ikke kan holde i hånden - det er det her hjemme også! Er du misfornøyd med handelen har du mulighet for å uttrykke problemet i feedback-tråden over, da vil det gjerne løse seg fordi selgere på thesamba er avhengige av gode tilbakemeldinger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #27 på: februar 03, 2008, 19:08:49 pm » |
|
Feedback på selger her http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=271846&highlight=corysvdub+yahooPrisen er god og delene nye, men det er alltid en viss risiko med å kjøpe ting du ikke kan holde i hånden - det er det her hjemme også! Er du misfornøyd med handelen har du mulighet for å uttrykke problemet i feedback-tråden over, da vil det gjerne løse seg fordi selgere på thesamba er avhengige av gode tilbakemeldinger. Nå har jeg ikke handlet noe på samba tidligere, men hva slags erfaringer har folk her stort sett?? Nå sender vel ikke alle som selger der over dammen heller men....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #28 på: februar 05, 2008, 10:31:58 am » |
|
Vel , da faller nok valget på et par 40mm Webere som er overhalt tenker jeg. Disse blir vel da tilnærmet som nye etter overhaling.
Takk for masse innspill
Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|