|
Jee
|
|
« Svar #1 på: februar 07, 2008, 01:05:30 am » |
|
Jeg planer alle slags aluminiums topper.
Erik. 91610027 er nummeret. Holder til på Jessheim
Det skal nevnes...Har også gode bekjentskaper på maskinering av støpejerns topper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tovwair
Supermedlem
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
|
« Svar #2 på: februar 07, 2008, 15:21:11 pm » |
|
Jessheim er jo bare et skikkelig godt steinkast. Hvor mye tar du for en sånn jobb?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #3 på: februar 07, 2008, 19:51:22 pm » |
|
250,- for hullet på en luftkjølt VW topp. 1000,- for ett sett topper med andre ord. Samme gjelder blokker. Rekke topper og V8 600,- pr topp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
|
« Svar #4 på: februar 07, 2008, 23:20:51 pm » |
|
maskinerer du blokker også? pris på maskinering as as41 blokk (der hvor det er behov som feks kam og rådelager,polering av veiv . + kasinering/planing av topper. type 3 motor
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #5 på: februar 08, 2008, 13:12:22 pm » |
|
Maskinerer type 1 og 2 blokker. Også linjeborring av veivleie.
1100,- lineborring. Og 1000,- for borring av blokk for større sylindre.
Skjønte ikke helt hva behovet var i det siste spørsmålet. Men sliping av veiv og ellers all overhaling av topper osv utføres. Riktig nok leverer jeg dette videre. Men til usedvanlig gode priser.
Bare å ringe om det er noe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
overland
Juniormedlem
Innlegg: 53
Bosted: Sola
|
|
« Svar #6 på: februar 08, 2008, 14:41:16 pm » |
|
Dette smaker av fugl.... Bytter du ventilseter og ventilstyringer også? Snakker VW luftkjølt altså...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eskild
Medlem
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
|
« Svar #7 på: februar 08, 2008, 14:59:20 pm » |
|
Hva tar du for inspeksjon av blokk i forbindelse med (eller før?) linjeborring? Jeg synes blokka ser grei ut, men det skader ikke med en "second opinion" fra et øvet øye...
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #8 på: februar 08, 2008, 16:17:24 pm » |
|
For å sjekke blokka for sprekker kan du gå over med en blåselampe. Da vil det sive olje ut av evt sprekker. Andre ting finner nok Jee ut skulle jeg tro.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #9 på: februar 08, 2008, 21:17:17 pm » |
|
Gjør alt på lufkjølte vw-motorer. Det som ikke blir gjort hos meg setter jeg til lokal virksomhet. Men om styringer og seter bør byttes vil det nok nesten lønne seg å kjøpe nye topper. Om det da ikke er snakk om noe mer påkostet enn orginaltopper.
Full blueprinting av en blokk tar noen timer. Og er veldig individuellt med tanke på tid. Men regn med minimum 400,- om jeg skal gå god for alle mål på ei blokk.
Bedre om dere ringer om det er noen spørsmål.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tovwair
Supermedlem
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
|
« Svar #10 på: februar 08, 2008, 22:04:20 pm » |
|
Maskinerer type 1 og 2 blokker. Også linjeborring av veivleie.
1100,- lineborring. Og 1000,- for borring av blokk for større sylindre.
Skjønte ikke helt hva behovet var i det siste spørsmålet. Men sliping av veiv og ellers all overhaling av topper osv utføres. Riktig nok leverer jeg dette videre. Men til usedvanlig gode priser.
Bare å ringe om det er noe.
Skal bare plane toppene for å øke kompr.,ikke setta på større syl.sats.Samma prisen....?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #11 på: februar 09, 2008, 01:21:21 am » |
|
Jepp. Jobben blir den samme selv om det bare er snakk om en 1/100mm "justering". Toppen må spennes opp og sentreres. Selve graveprossessen tar maskinene seg av. Og den bryr seg lite om hvor langt den skal grave...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|