juni 09, 2024, 03:59:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Golf 1 fjærbein på 1303. Senking.  (Lest 1908 ganger)
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: juni 05, 2009, 11:57:27 am »

Jeg har nå senkefjærer foran på min 1303s -74. Dette senker nok til at den ikke går på stylter, men jeg kunne tenke meg noen cm til for å få ordentlig ass-up-nose-down-stuk. Glad Justerbare fjærbein koster jo en formue, men jeg har hørt at det kan gå an å bytte til Golf 1 fjærbein.

Er dette bolt-on, eller må noe modifiseres. Hvor er i så fall problemet? Hvor mye senker disse fjærbeinene, og går det eventuelt an å kombinere med senkefjærene jeg har?

Vet dette har blitt diskutert tidligere, blant annet her:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1004.0.html

Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 12:33:34 pm »

Jeg tok en foreløpig chepo løsning med 3" senkefjærer fra Unneberg, De senker passe mens jeg sparer til noen skikkelige fjærbein.
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juni 07, 2009, 00:25:47 am »

Ja, dette er sikkert samme som jeg har. Nå vil jeg bare få den ennå litt mer ned foran... Ingen som har erfaring med golf fjæbein?
Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 07, 2009, 20:43:34 pm »

Hei du.
Slip av sveisen på fjærskåla og senk bilen så mange cm du ønsker,sveis den på plass igjen og du har en fin lav bil.Du kan til og med bruke org.fjær hvis du ønsker.
Mvh.Lasse
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: juni 08, 2009, 07:48:39 am »

før gjore vi slik, pluss demper fra golf. Disse er kortere så du må også korte fjærbeinet. problemet med standard fjærbein er jo at du ikke får noe fjæring. Det legger seg rett på gummistopperen.
Loggført

Mvh

Marius
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2009, 11:41:41 am »

Hmm... Mulig å bytte fjærbein til Golf 1 og bruke senkefjær (beregnet på 1303) uten å kappe/sveise noe? Hvor mye vil noe sånt senke?
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: november 04, 2009, 15:22:18 pm »

Graver opp en gammel tråd...  Flau
Jeg har fortsatt ikke funnet en løsning på "problemet" med for stor høyde foran. Noen som har noen tips, linker, tegninger eller forslag? Mottas med stor takk!
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #7 på: november 04, 2009, 19:03:19 pm »

Som jeg skrev før. Det kommer ann på hva du er ute etter. Eneste godkjente løsningen er jo justerbare. Enklere/billigere er å bruke golf dempere, flytte orginal fjærskål. (den som sitter på fjærbeina) Her sliper du vekk de 3 sveisene, da kan du sette den lengere ned. Deretter sveiser du den på igjen. Problemet nå er at fjærbeinet blir for langt, du får ingen fjæring. Det er her golf demperene kommer. Disse er kortere så du må korte inn dempertårnet. Her må du kutte av de cm det er for kort og gjenge på nytt. Og vips så har du lavere bil med fjæring.
Loggført

Mvh

Marius
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #8 på: november 04, 2009, 19:12:33 pm »

På Sørlandet har vi det meste av deler på lager, her har dere målene på fjærben , det lengste uten fjær er std 1303S 74 modell  , Golf 1 std ben er det neste og det siste er Golf 1 asvalt racing ben , målene på det som de er kortere en std 1303 S står på bildet , dvs at med Golf 1 std ben og støtdemper på en 1303  , så blir dette 5 cm kortere , med et asvalt racing ben blir det ytterligere 3 cm kortere , for at fjæringsveien skal bli riktig må en bruke en så myk eller kort 1303  fjær at demperen står i mittstilling når bilen står på hjula , fordelen med Golf bena er at når du bruker Golf festeskruer med eksenter mot spindelen så kan du justere Caster vinkelen både på spindelen og på indre lenkarm.


*  (48.91 KB, 640x427 - vist 199 ganger.)
« Siste redigering: november 05, 2009, 05:35:30 am av rallybugs » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!