juni 10, 2024, 23:28:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: justering av bensin tilførsel.  (Lest 717 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: november 22, 2009, 20:46:59 pm »

syns 411 min bruker mere bensin enn normalt, lukter veldig når jeg starter om morran å rygger. er akkurat som lukta kommer framover i det jeg rygger, kommer oxo litt ut av eksos. kan det vere noe i veien med dysene? 1,7 innsprut.
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1 på: november 22, 2009, 22:22:19 pm »

Kan klart være  noe feil med 1 eller flere dyser, men kan også være noe med kaldstart dysen, som sitter i plenum boksen. Eller kalstart temp føleren, som sitter på den venstre toppen.

Kan også sjekke at trykket ligger stabilt på 2- 2,2 bar.

Målestuss finner du på v. side
« Siste redigering: november 22, 2009, 22:39:01 pm av cato® » Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: november 22, 2009, 22:56:54 pm »

Husk, dette er en gammel bil som slipper ut masse ubrent bensin når den er kald. Juster tenning, sjekk at termostaten virker som den skal. Sjekk luftfilteret. Mål co ved varm motor.
D-jetronic er veldig driftssikkert. Har kjørt med en 914 i over 10 år uten problemer med innsprutet, er vel bare ventilen som styrer hastigheten ved kaldstart som har hengt seg et par ganger. Da blir tomgangen altfor høy. Det er mange vakumslanger på disse. Kan være noe her.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!