november 01, 2024, 01:55:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Diverse T-4 "High Performance"  (Lest 2129 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: februar 22, 2008, 19:04:17 pm »

1 sett type 4 topper 48-40 med doble ventilfjærer nyoverhalt tatt ut til 103 og 105 sats bremset til 230 på 2,5 ltr.
1 sett type 4 topper 46-38 med doblefjærer nylagde tatt ut til 103 og 105 
7 stk bas anlegg type 4 bøs anlegg nye
2 stk 310 graders kammer type 4 fungerer veldig bra
4 sett løftere type 4
1 sett EFI innsprut til VW type 4 motor komplett med spjeld og bensinpumper ca. 2 år gammelt
1 sett 104 sats cyl og stempler med ferdig frest blokk
1 stk 1300 cross bil med 1303 bakstilling noe jobb gjenstår selges uten motor og gir  kan selvfølgelig selges race klar med motorer som du ønsker
Kåre Andersen, tlf. 472 41854 (send SMS for priser)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 22, 2008, 22:51:34 pm »

den kammen er den bra?? hehe
fungerer den til en 2,1 med std innspruts topper og 40 dellorto gassere?
det er forøvrig orginal veiv.
delene  er avbalansert.
vil det være merkbar forskjeld fra original?
Loggført
gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 23, 2008, 08:35:36 am »

Ja du ville merket forskjell men.
Hvis det er  til gatebruk blir den kansje noe brutal hadde nokk heller satset på en 284 graders kam som gir en mer lettkjørt motor med drag fra bunnen av og ikke det fæle turtallet.

« Siste redigering: februar 23, 2008, 08:37:15 am av gmh » Loggført

Gisle Morten
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 23, 2008, 08:58:01 am »

Ja du ville merket forskjell men.
Hvis det er  til gatebruk blir den kansje noe brutal hadde nokk heller satset på en 284 graders kam som gir en mer lettkjørt motor med drag fra bunnen av og ikke det fæle turtallet.



Dette spørs litt hvor god "tuner" eller motorbygger du er... Er fullt mulig å bygge en motor som drar greit fra bunnen av med en kam med nokså høyt grade-antall.  Det er flere ting med kammen som spilller inn her som feks. spredning og løftehøyde..  Størrelse på gassere.halsringer,ventilstørrelse og type/innstilling på tenning har like mye å si på hvilken kurve du får på effekten..  En annen ting er at en 310 grader kam er et lytt ymse begrep egentlig da forskjellige land/fabrikater har forskjellige metoder for å regne ut grader. Feks. en tysk 310 grader vil stort sett tilsvare en U.S. 296 grader.. En kam er egentlig en kompleks ting og er litt vanskelig å dømme etter bare gradeantall + at det må sees i sammenheng med resten av oppsett på motor..
Men en kam er på en måte "hjertet" i en motor og bør etter min mening velges med omhu da denne i stor grad bestemmer hvordan du bør bygge resten av motor..
« Siste redigering: februar 23, 2008, 09:04:21 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
thomas lybbe
Supermedlem
*****
Innlegg: 977
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: februar 24, 2008, 15:25:31 pm »

hvad koster 48/40 toppe og hvor mange CC er de på
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 24, 2008, 19:20:53 pm »

Denne annonsen fant jeg på www.motorsportavisen.no

Alle hendvendelser til: Kåre Andersen, tlf. 472 41854 (send SMS for priser)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #6 på: februar 27, 2008, 18:10:50 pm »

ALT SOLGT
ANDERSEN RACING
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!