Ja du ville merket forskjell men.
Hvis det er til gatebruk blir den kansje noe brutal hadde nokk heller satset på en 284 graders kam som gir en mer lettkjørt motor med drag fra bunnen av og ikke det fæle turtallet.
Dette spørs litt hvor god "tuner" eller motorbygger du er... Er fullt mulig å bygge en motor som drar greit fra bunnen av med en kam med nokså høyt grade-antall. Det er flere ting med kammen som spilller inn her som feks. spredning og løftehøyde.. Størrelse på gassere.halsringer,ventilstørrelse og type/innstilling på tenning har like mye å si på hvilken kurve du får på effekten.. En annen ting er at en 310 grader kam er et lytt ymse begrep egentlig da forskjellige land/fabrikater har forskjellige metoder for å regne ut grader. Feks. en tysk 310 grader vil stort sett tilsvare en U.S. 296 grader.. En kam er egentlig en kompleks ting og er litt vanskelig å dømme etter bare gradeantall + at det må sees i sammenheng med resten av oppsett på motor..
Men en kam er på en måte "hjertet" i en motor og bør etter min mening velges med omhu da denne i stor grad bestemmer hvordan du bør bygge resten av motor..