juni 05, 2024, 18:07:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KW=HK  (Lest 4988 ganger)
SnowTrac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Elverum


Snø, hvorfor ikke?


Vis profil WWW
« på: april 17, 2011, 21:44:51 pm »

Er det noen som vet hvordan man omgjør KW til HK  Hæ
Loggført

-69 Trac Master ST4B (Snow Trac med brede belter)
-Hjemmebygd buggy(bygd på 1302 understell og et gammelt bilcross bur)
-2 stk golf 1 bilcross biler
-08 Bashan 200 ccm ATV
-hjemmelaget belte bil med vw t1 motor og girkasse
http://www.snow-trac.net/
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1 på: april 17, 2011, 21:48:27 pm »

Gange med 1.37 om jeg ikke husker feil.. Eller var det 1.36?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
SnowTrac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Elverum


Snø, hvorfor ikke?


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 17, 2011, 21:50:44 pm »

Gange med 1.37 om jeg ikke husker feil.. Eller var det 1.36?
Ok, takk for opplysningene
Loggført

-69 Trac Master ST4B (Snow Trac med brede belter)
-Hjemmebygd buggy(bygd på 1302 understell og et gammelt bilcross bur)
-2 stk golf 1 bilcross biler
-08 Bashan 200 ccm ATV
-hjemmelaget belte bil med vw t1 motor og girkasse
http://www.snow-trac.net/
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #3 på: april 17, 2011, 21:51:13 pm »

http://www.mr2ownersclub.com/converter.htm
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: april 17, 2011, 22:18:18 pm »

Den enkleste måten å konvertere ting på synes jeg er å bruke Google. Søkefeltet på google.com funker ikke bare til søking, men også som f.eks. kalkulator og konverter. Skriver du in XX "kW in hp" så popper svaret opp øyeblikkelig (erstatt XX med tallet du vil konvertere)
Loggført

1969 Militær-buss
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #5 på: april 18, 2011, 06:56:40 am »

1,36 er omregningsfaktoren. Husker dette pga Audi 5 syl. med 136 hk som da blir 100kW.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 18, 2011, 14:40:43 pm »

En annen ting å merke seg er at det finnes "forskjellige" hk der ute også. Det mest reelle´ er jo egentlig drivhjul-hk. Hjelper lite med 100 hk i motor hvis det bare er 25 hk på hjula (ekstemt overdrevet, men for å sette det på spissen). Det finnes også forskjell på hvordan fabrikantene måler motorhk. Den mest vanlige er DIN-normen (som har "alt" med), mens feks. amerikanerne måler i mange tilfeller SAE-hk som er uten servostyring,dynamo osv.

Litt offtopic , men :

Derfor vil en AM-car med 200 hk gå ganske dårlig sammenlignet med en del europeiske biler, ikke bare pga. vekt på bil, men et (ofte) heavy driverk som stjeler hk + at motoreffekt er målt uten dynamo og andre effekt"stjelende" saker som sitter på motor.

Husker et gammelt bilblad jeg har der det står testet en 80-talls Audi 90 med 136 hk som har nesten nøyaktig samme prestanda som en Pontiac Firebird V8 med 230 hk !(altså nesten dobble effekten) Toppfarten på audien er faktisk ca. 15 kmt mer  Øyerulling


Må bare nevne at denne Pontiacen ble også testet i et gammelt bilprogram som het "KNA Hjulspinn" , der de sa at kjøreegenskapene til denne Pontiacen best kunne sammenlignes med å føre en Pioneer-jolle i full storm..  Gliser Gliser  (nei, nå har jeg pådratt meg nok sinte am-car-folk  Tvilende  Osteaktig )
« Siste redigering: april 18, 2011, 14:42:25 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #7 på: april 20, 2011, 09:37:36 am »

Tenk ikke på det Jærva.. er vel ikke så mange amcar-entusiaster her inne antagelig Blunker


735,5 watt = 1 hk

1000w = 1kW---> 1000w/735,5w = 1,36 hk  ber om forståelse for ørliten avrunding istedenfor 12 desimaler
 Glad
Loggført

Seaside VW Klubb
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #8 på: april 20, 2011, 10:35:48 am »

Er det pensum på skolen Gullik ?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #9 på: april 20, 2011, 18:32:25 pm »

1,36 er omregningsfaktoren. Husker dette pga Audi 5 syl. med 136 hk som da blir 100kW.

Jepp, også min Mercedes 230E har 100KW eller 136HK ifølge bokji.
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #10 på: april 20, 2011, 18:38:07 pm »

Er det pensum på skolen Gullik ?
Bingo, god påske forresten
Loggført

Seaside VW Klubb
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #11 på: april 20, 2011, 18:52:48 pm »

En annen ting å merke seg er at det finnes "forskjellige" hk der ute også. Det mest reelle´ er jo egentlig drivhjul-hk. Hjelper lite med 100 hk i motor hvis det bare er 25 hk på hjula (ekstemt overdrevet, men for å sette det på spissen). Det finnes også forskjell på hvordan fabrikantene måler motorhk. Den mest vanlige er DIN-normen (som har "alt" med), mens feks. amerikanerne måler i mange tilfeller SAE-hk som er uten servostyring,dynamo osv.

Litt offtopic , men :

Derfor vil en AM-car med 200 hk gå ganske dårlig sammenlignet med en del europeiske biler, ikke bare pga. vekt på bil, men et (ofte) heavy driverk som stjeler hk + at motoreffekt er målt uten dynamo og andre effekt"stjelende" saker som sitter på motor.

Husker et gammelt bilblad jeg har der det står testet en 80-talls Audi 90 med 136 hk som har nesten nøyaktig samme prestanda som en Pontiac Firebird V8 med 230 hk !(altså nesten dobble effekten) Toppfarten på audien er faktisk ca. 15 kmt mer  Øyerulling


Må bare nevne at denne Pontiacen ble også testet i et gammelt bilprogram som het "KNA Hjulspinn" , der de sa at kjøreegenskapene til denne Pontiacen best kunne sammenlignes med å føre en Pioneer-jolle i full storm..  Gliser Gliser  (nei, nå har jeg pådratt meg nok sinte am-car-folk  Tvilende  Osteaktig )

Jøss!! Enda en som husker KNA Hjulspinn Gliser Har lenge trodd at jeg var den eneste, du så vel kansje Grønt Lys også du da?
Er vel forsåvidt sant det med Pontiacen i forhold til Audien angående hvor fort det gikk. Ofte i eldre bilbrosjyrer var jo effekt oppgit i SAE da det ble et større tall. Folk kunne skryte på seg mere effekt da Osteaktig
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!