mai 29, 2024, 12:31:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ustabil cut-off dyse på 34 PICT-3  (Lest 1710 ganger)
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« på: mai 06, 2011, 09:14:56 am »

Sliter med en noe ustabil cut-off dyse. Har sjekket at det går 12 V fram, men jeg må rikke litt på tilkoblingen til dysa for at den skal reagere. Vibrasjonen fra motoren er nok til at den kobler ut igjen.

Kan det være dårlig kontakt inne i dysa? I så fall, er det noe som kan fikses eller er det bare å bestille ny?
« Siste redigering: mai 06, 2011, 10:24:00 am av Skjuls » Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 06, 2011, 10:03:13 am »

Det er vell ikke en elektrisk tomgangsdyse på 34 gasseren  Blunker Det er en cut-off dyse Blunker
Tomgangsskruen sitter vell på høyre side av gassern Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #2 på: mai 06, 2011, 10:14:14 am »

Det er vell ikke en elektrisk tomgangsdyse på 34 gasseren  Blunker Det er en cut-off dyse Blunker
Tomgangsskruen sitter vell på høyre side av gassern Blunker

Cut-off dyse ja.
Du skjønte hva jeg mente..  Blunker
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 06, 2011, 10:16:20 am »

Men du har problemer med at den cut off dysa ? at den ikke fungerer som den skal?
Eller går ikke bilen på tomgang?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #4 på: mai 06, 2011, 10:22:34 am »

Den skaper litt trøbbel ja. I 90 % av gangene jeg slår på tenninga uteblir "klikket" fra cut-off dysa. Da må jeg baki motorrommet å fikle litt med tilkoblingen til dysa for at den skal våkne. Når jeg rukler litt på tilkoblingen sier den "klikketi-klikketi-klakk", og er jeg heldig er dysa spenningssatt og motoren starter (og går på tomgang).
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 06, 2011, 10:24:37 am »

Ledning fra coil og inn på dysa er hel? Hvis ikke lønner deg seg nok å bytte den Blunker
Om det ikke hjelper, så ville jeg byttet hele dysa Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #6 på: mai 06, 2011, 10:29:39 am »

Ledningen er hel og det er 12V på kontaktpunktene fra coil til dyse uavhengig om "klikket" uteblir.
Virker som det er dårlig kontakt inne i dysa.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 06, 2011, 10:33:20 am »

Bytt den  Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 06, 2011, 10:46:23 am »

det går også å skru løs tuppen på dusa og plukke ut nåla som står inni der. Da er man kvitt problemet ;-) Billig og kjapp løsning.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #9 på: mai 06, 2011, 12:12:47 pm »

Takk!
Jeg kjøper en ny så slipper jeg noe mer krøll på fra akkurat den komponenten  Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mai 06, 2011, 13:32:48 pm »

går og an å skru ut og smøra opp nåla. den kan gro fast om bilen har stått ei stund
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Skjuls
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #11 på: mai 06, 2011, 13:39:49 pm »

går og an å skru ut og smøra opp nåla. den kan gro fast om bilen har stått ei stund

Bilen har stått i ro i 3 år, og det kan vel betegnes som "ei stund". Jeg gjør et forsøk før jeg bestiller ny. Takk for tipset!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!