juni 01, 2024, 20:59:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 går ikke når den blir varm :(  (Lest 4905 ganger)
Såpabublan
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Vestfold



Vis profil
« på: november 01, 2010, 16:13:01 pm »

Som topic sier.. Har bytta coil og kondensator satt på blekkplate i bunn og rør fra vifte til eksos, men enda vil den ikke gå når den er varm Trist Smeller som faan i eksosen og flammene står.

Når bilen er kald er den fin!!      Bilen MÅ ha litt choke på for at den ska gå uansett.

Hva er galt med bobla mi??

Kjører 10w40 mineral olje hvis det har noe å si. Chrome luftfilter men pluggene er 8  9 år gamle eller mere
Loggført

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 360hk
1969 Vw Boble 1600cc
1986 Ford Sierra turbo 3dørs Vingebil
1987 Ford Bronco 302 v8
x 42 Sierra'r
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 01, 2010, 16:17:56 pm »

fiks ordentlig luftfilter, bytt plugger, og sjekk ventiler Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Såpabublan
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: november 01, 2010, 16:19:30 pm »

fiks ordentlig luftfilter, bytt plugger, og sjekk ventiler Glad
Motoren klakker ikke i det hele tatt :s det som er rart så tror ikke det er ventilene men kan jo få sjekka di. Hva er åpninga ?
Loggført

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 360hk
1969 Vw Boble 1600cc
1986 Ford Sierra turbo 3dørs Vingebil
1987 Ford Bronco 302 v8
x 42 Sierra'r
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #3 på: november 01, 2010, 16:23:05 pm »

fiks ordentlig luftfilter, bytt plugger, og sjekk ventiler Glad
Motoren klakker ikke i det hele tatt :s det som er rart så tror ikke det er ventilene men kan jo få sjekka di. Hva er åpninga ?

Den skal være 0.15 på døgnkald motor Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 01, 2010, 16:24:46 pm »

hvis de er for stramme, og så utvider støtstengene seg.. you do the math Glad

åpning er 0,15mm om jeg ikke husker helt feil
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Såpabublan
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: november 01, 2010, 19:11:29 pm »

Skrudde ut plugga nå da, fikk mildt sagt SJOKK når jeg så de, at den bilen har starta er utrolig :s  spola fort bort til mekonomen kjøpte 4 nye og nå virker det faktisk ut som at bilen er fin. Når jeg mener fin så blir den ikke mongo når den er varm Blunker tok bare en liten prøve tur da. Men gassern er mongo
Loggført

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 360hk
1969 Vw Boble 1600cc
1986 Ford Sierra turbo 3dørs Vingebil
1987 Ford Bronco 302 v8
x 42 Sierra'r
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 04, 2010, 00:40:05 am »

Har hatt samme problemet som deg.  (dobbelporta 1600)

Bilen rykka å sto i , værre og værre jo varmere den ble.

Bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.
Nå går den som en kule når den er kald, den sviver fint når den er varm, men vil ikke svive på tomgang når den er varm. Har prøvd å justere tomgangen, men den vil ikke svive uansett... Hæ

Ikke meningen å kuppe tråden, men vi har lignenede problemer og antar flere også kan ha hjelp av tilbakemeldingene som kommer her ??
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #7 på: november 04, 2010, 16:40:57 pm »

Har hatt samme problemet som deg.  (dobbelporta 1600)

Bilen rykka å sto i , værre og værre jo varmere den ble.

Bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.
Nå går den som en kule når den er kald, den sviver fint når den er varm, men vil ikke svive på tomgang når den er varm. Har prøvd å justere tomgangen, men den vil ikke svive uansett... Hæ

Ikke meningen å kuppe tråden, men vi har lignenede problemer og antar flere også kan ha hjelp av tilbakemeldingene som kommer her ??

Suger ikke falsk luft en plass da ? 
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: november 04, 2010, 20:29:30 pm »

Lenge siden ventilene er sjekket? Ligger de på, kan det hende de ikke tetter nok når motoren blir varm.
Og du tror at alt er i orden, for motoren går veldig stille.
Ellers er det mange gamle coiler som svikter når de blir varme.

Og mange gassere som er slitne/trenger en overhaling etter 40 år +-...
« Siste redigering: november 04, 2010, 20:31:13 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 04, 2010, 20:42:17 pm »

Det er klart.. jeg har ikke peiling på hvor mye motoren er gått. Byttemotor, som jeg fikk i fjor høst fra stavanger, men den "tikker" ikke, har kjørt i dyserens og forgasserrens, men den må vel kanskje ha en overhaling. Glad

Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
1972-1302S-Stavanger
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mars 30, 2011, 16:56:00 pm »

har samme problemet selv på en 1600 1302s hvor den starter supert på kald motor, men starter dårlig på varm. den går når den er varm også, som regel, men dårligere, rykker, og spytter ut flammer, smeller og går dårligere når jeg tråkker ned pedalen for fult, som om den drukner. Har bytta tenning og diverse elektrisk, gikk litt bedre da, men kan enda dø til tider når den er varm og hopper som f... Kansje ikke så mye hjelp i det Øyerulling men fikk litt frustrasjon av brystet Gliser
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #11 på: mars 30, 2011, 23:46:31 pm »

Plukk fra hverandre gasser, gjør rent...
Har du ikke bensin filter, monterer du det før du monterer gasser igjen :-)

men først av alt.. sjekk at choke spjellet er helt opent når den er varm!

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: mars 31, 2011, 00:19:23 am »

Stiften kan laga mykje dekelskap vist den er feil justert eller er brent. Kontroler att opninga er 0.4mm og samtidig sjekk att det ikkje er ein flekk på kontakt flata. då er den brent, isofall puss ned det brente, juster på nytt , tut å kjøyr. om den etterkvart vert brent igjen så byt kondensatoren og puss over stiften igjen

Viktig att vakumoptrekket fungerar(røyr frå fordelar til gassar) sug i enden av røyrer mot gassar og sjå nedi fordelar for å konstatera att det er bevegelse..

Og tenninga kan vera ein ide å kontrolera og.

Men eg trur stiften lagar mykje kødd for dekan med problem. eg opplevde ivertfall nyleg på bruksboblo att stiften var syndaren for den gjekk greitt på kald motor, hosta litt ved pådrag, gjekk bra når den vart god å varm, men ikkje på tomgang, spess ikkje inn mot kryss.. viste seg att plasten på stiften var nedsleten så klaringen hadde vorte ganske liten på stiften, nesten ikkje opning, men etter fiksing av den so var alt på stell att
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #13 på: mars 31, 2011, 07:56:26 am »

Plukk fra hverandre gasser, gjør rent...
Har du ikke bensin filter, monterer du det før du monterer gasser igjen :-)

men først av alt.. sjekk at choke spjellet er helt opent når den er varm!



Husk å holde bensinfilteret vekk fra motorrommet pga brannfaren. Bør monteres under tanken. Noen bensinpumper har innebygd filter.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: mars 31, 2011, 08:08:04 am »

.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #15 på: april 05, 2011, 17:02:35 pm »

kan jeg skyte inn et spørsmål? skal det ikke være en pakning mellom forgasser og innsug? kan ikke se at jeg har noen.

Hadde oppe fordelerlokk i dag, skal det ikke være mer spillerom enn 0.4mm ? kan noen forklare meg det der ?

et til: bilen drar dårlig i 1 gir, er liksom så dau. har automatic
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 05, 2011, 17:38:50 pm »

kan jeg skyte inn et spørsmål? skal det ikke være en pakning mellom forgasser og innsug? kan ikke se at jeg har noen.

Hadde oppe fordelerlokk i dag, skal det ikke være mer spillerom enn 0.4mm ? kan noen forklare meg det der ?

et til: bilen drar dårlig i 1 gir, er liksom så dau. har automatic

skal være pakning..
0,4mm når stiften er "ute"
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kengro
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Hedemark



Vis profil
« Svar #17 på: april 05, 2011, 20:11:28 pm »

sett stiften på 0,37mm.å bytt membran på gasseren.har du vakum gasser?
Loggført

69mod 1300
janbobble
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: jessheim


Vis profil

« Svar #18 på: mai 05, 2011, 19:20:58 pm »

viktig med pakninger mellom gasser og innsug og mellom innsug og topp. for å forhindre unødvendig varme i gasser og innsug, da forstøver ikke bensina og heller blir dråper , som kan forårsake spytting , og smell i innsug / eksos. å verstefall stopp. større fare for sånne problem med trimma motor ifeks køkjøring.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!