juni 16, 2024, 13:20:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ladderegulator til vekselstrømsgenerator???  (Lest 1146 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: juli 28, 2011, 19:04:50 pm »

Har slengt i ny motor med vekselstrømsregulator og lurer da på hva jeg må gjøre med ladderelèet?? I tillegg så får jeg ikke gnist, kan det ha noe med dette å gjøre?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1954
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juli 28, 2011, 20:29:45 pm »

Er det dynamo med innebygd regulator, eller ekstern regulator du har satt inn nå? Og satt det gamle releet under baksetet eller på dynamoen. Fjernes må det uansett, men litt forskjellig kobling blir det etter hvor det har stått.

Gnisten og ladingen skal i utgangspunktet ikke ha noe med hverandre å gjøre.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juli 28, 2011, 22:04:46 pm »

Det står i bilen din den type laderele som har alle terminalene i endene. Hvis du ikke har innebygd i den nye dynamoen, trenger du den type likeretter med terminal i bunnen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #3 på: juli 29, 2011, 11:54:24 am »

Hadde vist med innebygd, så har fjernet det gamle releet. Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juli 29, 2011, 21:55:36 pm »

Samme har jeg,  har til og med byttet den innebygde regulatoren enkelt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!