juni 16, 2024, 05:44:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tenningsanlegg Flintstone Style?  (Lest 1314 ganger)
Benni the Bjørn
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Vis profil

« på: juli 31, 2011, 17:45:51 pm »

Hva er det aller mest basice oppsettet som en VW motor vil starte med?

Vil en enkle kabel direkte fra coil til batteri gjøre susen?

Noen som har koblingsskjema for en industrimotor? Hvordan er f.eks elanlegget på en brannvannpumpe med VW motor?

Har to stk 1200 industrimotorer, men de er faktisk ganske forskjellige, det mest i øyefallende er ar den ene har mye større diameter på dynamo enn den andre. Bensinpume, forgasser, coil, fordeler.. Alt er forskjellig. Noen som har litt info rundt disse industrimotorene? Brosjyrer / håndbøker hadde vært midt i blinken..
Loggført
Benni the Bjørn
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 09, 2011, 12:32:25 pm »

Nesten 90 VW-entusiaster som har lest tråden, men ingen har noe tips om hvordan man tjuv-kobler en Boble?

 Øyerulling
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #2 på: august 09, 2011, 13:26:34 pm »

 Gliser Gliser
Nærmer seg 100!

Fetteren til Flintstone seier at det minste ein treng til tenning er:
- ein ledning frå stift/kondensator til minus på Coil
- ein minus frå coil til minus på batteri
- ein pluss frå batteri til pluss på coil

Så kan ein sveive i gang, eller skubbe/trille

OBS: Gå aldri frå coilen med straum på, utan at motoren er i gong! Då kneler den fort!

Det som ev kommer utanom er til lading, starter og om ein har el dyse på gasser.

Lukke til Kult
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Benni the Bjørn
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 09, 2011, 15:29:03 pm »

EL-dyse?

Forklar? Jeg så en el-kobling på gasseren på den motoren jeg setter inn, som ikke var der på den gamle motoren.. (På den gamle var det en messingbolt der denne "dingsen" sitter på byttemotoren.)


Edit: Takk for svar, forresten!    Kysser
Loggført
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« Svar #4 på: august 09, 2011, 15:54:07 pm »

Minusen skal ikke rett på coilen. Den fester du til gods i blokka.

Du har en block off for tomgangsdysa på den gamle. Du kan bytte over denne til den nye.
Loggført

-67 1300
Benni the Bjørn
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: august 09, 2011, 16:54:48 pm »

Er det den elektriske dingsen som er en "block-off", eller er det en "block-off" om det bare sitter en messingbolt der?

Hva skal en "block-off" være godt for, egentlig?   Hæ
Loggført
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« Svar #6 på: august 09, 2011, 21:08:15 pm »

Den elektriske dingsen er for å stenge bensintilførselen etter at du har slått av tenningen, en ekstra sikkerhet som ble innført for at ikke overopphetede motorer skulle fortsette å gå etter at man hadde slått av tenningen.

For bare å starte motoren trenger du ikke denne, og kan bruke den messingbolten du beskriver for å dekke hullet istedet.
Loggført

-67 1300
Benni the Bjørn
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: august 10, 2011, 06:14:04 am »

Thanks man!

Så ble jeg litt klokere idag også..
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: august 10, 2011, 19:40:45 pm »

Absolutt minimum for å starte er magnettenning...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!