juni 08, 2024, 20:43:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tåler ikke motstand  (Lest 1699 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: august 20, 2011, 14:29:05 pm »

Hva kan ha skjedd når den begynner å gå på 3 sylindre når man tråkker på..? Går fint på lavt turtall..
Har dobble weber40.     Flotør? Dårlig plugg?  Har ikke eksosband på grenrør,blir det for varmt?...
« Siste redigering: august 20, 2011, 14:32:01 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: august 20, 2011, 16:24:14 pm »

hei
ta ut alle plugger å se på fargen?
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 20, 2011, 17:33:17 pm »

Har hatt sota plugger i flere år nå...men endelig etter overhaling i vinter,er nå pluggene lyse brune..Blunker
Skal sies at jeg vasket bilen i dag, brukt den litt etterpå,men fukt kan jo komme etterhvert?  Er vel ingen mekaniske feil i blokk hvis den går reint på tomgang og rusing ...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 22, 2011, 10:51:29 am »

Sjekk tenningsdelene. Lav gnist forårsaker at bilen drar dårlig og høres ut som om den går på 3 syl. kan være liten stiftåpning eller defekt coil.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 22, 2011, 20:37:48 pm »

takk for svar.. Glad  kan man måle om en coil er ødelagt ?      kan feil ventilklaring  på et par ventiler være problemet.. :? skal vel gå veldig dårlig på tomgang da også?....
« Siste redigering: august 22, 2011, 20:42:05 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 22, 2011, 21:04:34 pm »

Den letteste måten å "måle" coilen på er å  ta en gammel plugg og klippe av bøylen nede ved gjengene. Hold pluggens gjengeparti inntil blokka med pluggledningen på. Så får du med deg en kompis til å dra på tenningen. Gnisten skal hvertfall klare å hoppe fra spissen på pluggen og ut til gjengepartiet.

Ventilene skal være veldig på tur om det er det som er problemet. Du hadde også hatt en heftig bankelyd.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #6 på: august 22, 2011, 21:08:03 pm »

Hadde et liknede problem på en "engensk produsert bil" jeg fiksa for en nabo forige uke. Det var en tennkabel som var defekt på den.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 22, 2011, 21:27:15 pm »

Var i garasjen nå... stifteåpningen var litt trang....søkebladet (40 ) flyttet på stiften.
Ang. coil, kjører man vanlig std. på 1915ccm? har aldri skiftet coil på motoren før..
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: august 22, 2011, 22:31:59 pm »

Gløm coilen til du har fiksa stiften, sjekk og at den ikkje e brent. std coil på 1915ja, alternativt kan du lakka den blå. då vert den "high performance" Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 24, 2011, 10:33:57 am »

Ikke coil feil. Ikke pluggledninger,ikke fordelerlokk.. stift og rotor bra.     
Tror jeg sjekker ventiler klaringer og gassere...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 24, 2011, 10:43:02 am »

Sjekk pluggene mens du er i gang også da ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 24, 2011, 11:31:31 am »

De er sjekket.. lyse brune. Har ikke kjørt mange km med de heller, så de skal nok funke. Men litt skeptisk til den ene flotøren ...... Hvis det har innvirkning.....er ingen bilmekaniker, bare en maler....Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: august 24, 2011, 12:07:24 pm »

Flottøråpning OG bensintrykk er viktig på 40 IDF. Mine likte seg merkbart best på 3,5psi og flottørhøyde på 9mm med pakning.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!