november 01, 2024, 01:44:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor ser ventilen slik ut?  (Lest 1668 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: september 18, 2011, 13:28:16 pm »



* IMG_7466 (Small).JPG (76.14 KB. 719x480 - vist 226 ganger.)

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23367.msg385062.html#msg385062

« Siste redigering: september 18, 2011, 21:21:44 pm av perpioneer » Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #1 på: september 19, 2011, 16:07:51 pm »

?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 19, 2011, 16:14:58 pm »

Varme ser det ut som.. en sylinder går magrere enn den andre, og avgir derfor mer varme på eksosventilen..

eller så kan det være to forskjellige ventiler
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #3 på: september 19, 2011, 17:05:38 pm »

forskjell i kompresjon på de to sylinderne.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
mcmad
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Strømmen


RESTAURERT ER IKKE LENGER ORGINALT


Vis profil
« Svar #4 på: september 19, 2011, 17:27:20 pm »

NY TEORI. BRUKER MOTOREN MYE OLJE? VILL TRO AT DET ER EN DÅRLIG VENTILTETNING PÅ DEN SVARTE VENTILEN. VENTILENE PÅ ANDRE SYLINDER HAR NOK HATT DET MYE BEDRE.
DISSE HAR FIN OG RIKTIG FARGE
Loggført

Member of mandagsklubben
CAPSLOCKMONSTERET

1957 panel overhode ikke til salgs uansett pris [CC 83410)
15 stk Opel 1930-1993, 4 Dodge 1944-1976    7+ Tempo 1948-1975 Wauxhall Viva 1970, Volvo 144 1967, Volga 1964, NSU Konsul 500 1953, IFA 125 1953, PANTHER 250 VILLIERS 1959, Suzuki gs 750 1977, 8 traktorer 1952-1982 og diverse veterantilhengere og for lite plass.....
Eva: 2x 1952 Opel Kapitan, 1966 Kadett, 1972 Dart, 1978 Rekord, 1981 HiAce,3x Tempo, AMBASADOR TRI STAR 200 1964, 89 Kadett Cab og 2 leyland traktor
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: september 19, 2011, 20:08:27 pm »

Dette er nok ganske vanlig. Hvis oljeforbruket hadde vært høyt, ville det vært mye koks. Ser rent og pent ut. Den ene eksosventilen har vært litt varmere. Kanskje litt utett?
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #6 på: september 21, 2011, 15:11:11 pm »

Jeg heller til forklaringen om at den ikke er helt tett. Da blir den varmere på grunn av at de varme forbrenningsgassene slipper forbi før ventilen åpner.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #7 på: september 21, 2011, 15:31:07 pm »

Det er den sylinderen jeg hadde dårlig komp i. Men det trodde jeg var pga løs topp. Ventilenjustering er gjort mer en en gang, og ventil og ventilsete (er det det det heter) ser helt fine ut.
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #8 på: september 22, 2011, 08:51:01 am »

Kanskje litt sliping gjør susen Glad
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: september 22, 2011, 09:10:13 am »

den er vel lysere fordi den har vært varmere. lekkasje i innsug - mager blanding - varme?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 22, 2011, 18:04:04 pm »

Da blir den varmere på grunn av at de varme forbrenningsgassene slipper forbi før ventilen åpner.

I tillegg skal også ventilen sette seg godt i setet for å overføre varmen videre til sete og alu.-godset rundt.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!