mai 29, 2024, 09:25:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen her som bygger progressiv av DCOE?  (Lest 710 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: februar 24, 2012, 12:02:58 pm »

Lest meg opp til at 40mm dcoe med avkappet spjeldaksling, vakumopptrekk til trinn2 og forskjellige oppsett på hver "kanal" er optimalt for sugeturbo.
Noen her i landet som gjør dette?
(Har flere alternativer i utlandet)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7155
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2012, 12:17:37 pm »

efi Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2012, 13:52:41 pm »

Jaaaa.... veeet... kommer nok i 2013 versjonen av turboroadster.. la meg bare blåse noen flere tusenlapper inn/ut i dette først  Osteaktig
Må huske på at bilen er kun godkjent for 160hk. Det vil si rundt 145hk på hjula? Med datasprut kan jeg sikkert velge samme effekt og spare bensin i tillegg.
Motoren kan jeg sikkert dra ut masse power av, og det er lov så lenge jeg tar av skiltene(bane) men trenger da ny girkasse først..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 24, 2012, 13:55:32 pm »

efi Blunker
Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #4 på: februar 24, 2012, 14:45:48 pm »

Tror ikke det er mange som driver med slikt om dagen.. de fleste jobber med EFI..
Men du kan jo teste med forskjellige venturier i løpene. kanskje det løser problemet ditt?
Om du skal kappe, er det vel strengt tatt bare å kappe og finne løsning på hvordan du skal trigge spjell 2.
du kan jo se på progressive DCNF gassere hvordan det er løst på de. der er det kun staget som er forsinket. sikkert mulig å lage en løsning på DCOE.
Eller bare bruke en trykk klokke fra en vastegate eller fordeler.

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2012, 11:06:42 am »

Forstår hvordan det skal gjøres, men er mye jobb.
Bør sette på ekstra lager når du kapper aksling, bør være sammenkobling på aksling som lukker spjeld 2 mekanisk når spjeld 1 lukker. Hvis ikke kan gassen gå litt sent av. Vakumsignal henter jeg på filterside av spjeld 1. Klokke kan som du sier være mange ting.
I usa kan jeg få den "ferdig" dyset til 1914.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!