juni 01, 2024, 10:02:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Drivstoff trykk i orginale pumper  (Lest 721 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: mars 17, 2012, 20:05:13 pm »

Har alle pumpene som har vært brukt gjennom tidene levert likt trykk? Kan mann liksom benytte en 1200 pumpe på en 1600 motor?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2012, 17:24:45 pm »

Er forskjell i alle fall på om det er type 1, 2 eller 3.
Type 2 hadde vel annet turtallsområde pga reduksjonsboksene og hadde derfor en pumpe som ga trykket sitt på et høyere turtall.


* Bensipumper.JPG (38.11 KB, 1023x292 - vist 104 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: mars 18, 2012, 20:05:23 pm »

Trykket er nok ganske likt på de forskjellige forgassermotorene. Innsprut har høyere og forskjellige trykk avhengig av type: D-jet, L-jet, K-jet..... Det er forskjell på lengden på pinnen som står under pumpen på de forskjellige pumpene. Disse må stemme overens med pumpene.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!