juni 12, 2024, 11:36:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av Puma "virkemåte"  (Lest 1214 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« på: april 09, 2012, 13:23:26 pm »

Noken som kan forklarer hva som skjer når man senker bilen framme med Puma forstilling. - Unbraco skruen ut / inn ?? er det slik at når unbracoskruen er teitet til max, så er bilen lavest?? -skal hjula stå på verkstedgolvet når ein justerer forstillinga ?? skal begge unbracoskruene justerest parallelt likt ??

Ovalt
« Siste redigering: april 09, 2012, 13:35:51 pm av ovalt » Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: april 09, 2012, 13:36:24 pm »

Regner med at du er SIKKER på du har puma..
Unbrako skal du ikke løsne, den holder fjærpakka, men løsne mutterene som låser justeringsskiva.. Og da skal IKKE hjula stå på gulvet, for da synker den i bunn. Ikke bra å ligge under da!
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #2 på: april 09, 2012, 13:45:32 pm »

Ja men da begynner det å nerme seg en forståelse på dette, men det mangler likevel how to på hvilke høyder man kan ha...tror min forstilling ligger helt nede (uten fjering i heletatt) kan jeg f.eks "løfte igjen litt" for å få litt fjering??

Ovalt
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: april 09, 2012, 13:48:50 pm »

Ja, det kan du. Jekk opp, løsne muttere, da skal hjula synke ned. Skru til igjen. Sånn kan du justere til du syns den er passe. En puma i bunn, blir dønn stiv..
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: april 09, 2012, 13:51:46 pm »

Blir dønn stiv jeg å,når jeg er i bunn   Osteaktig
Jeg har min helt i bånn,å den er til tider litt nervøs å kjøre med.Veldig lite humper som skal til.
« Siste redigering: april 09, 2012, 13:54:47 pm av Ingar » Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #5 på: april 09, 2012, 13:54:31 pm »

Ja, det kan du. Jekk opp, løsne muttere, da skal hjula synke ned. Skru til igjen. Sånn kan du justere til du syns den er passe. En puma i bunn, blir dønn stiv..
Tusen takk for denne infoen  Gliser Gliser (tror kanskje det er mange som kjører med senkeforstillingen sin "helt i bånn" slik min var når eg kjøpte bilen.)

Ovalt
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: april 09, 2012, 14:00:02 pm »

senkespindler løser stivhetsproblemet. Da kan du ha lav bil selv om puman er justert høyt.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #7 på: april 09, 2012, 14:30:12 pm »

senkespindler løser stivhetsproblemet. Da kan du ha lav bil selv om puman er justert høyt.
vel, det er god info alt dette, lett å få full forståelse for dette no med denne gode infoen, så me får justere å kjøyre, justere å kjøyre for å få prøvd alle desse prosessane. Takk til alle.

Ovalt
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!