juni 10, 2024, 13:22:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girkasseproblem på splittbuss med IRS  (Lest 897 ganger)
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« på: juni 07, 2012, 23:50:24 pm »

Jeg klarer ikke å få bussen min i 3. og 4. gir, noen som har vært borti dette problemet? Jeg har en EMPI-shifter som har fungert bra i 8 tkm. Har prøvd å flytte på "shifter-huset" framme, men det endrer ikke på noe, så jeg tror problemet ligger et annet sted. Problemet oppsto ganske plutselig.

Takknemlig for råd og vink, går ikke særlig fort med bare 1. og 2. gir... Glad
« Siste redigering: juni 07, 2012, 23:52:13 pm av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1 på: juni 08, 2012, 07:22:45 am »

sjekk koblingen mellom gear stag og gearkasse....
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 08, 2012, 16:50:13 pm »

Høres ut som du bør flytte spaken til venstre inne i bilen, eller braketten under til høyre ( om jeg husker det der riktig)
Loggført

Speed is no substitute for direction
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: juni 08, 2012, 17:07:03 pm »

Braketten havnet litt feil hos meg en gang - samme symptomene.
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 09, 2012, 02:23:36 am »

Har prøvd flere titalls stillinger på braketten, ingen funker for å løse problemet. Får nok sjekke overføringa inn på hockey-sticken.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 09, 2012, 02:34:30 am »

Du har en "gummi"-kobling på overføringen, om den ryker så mister du gjerne 3 og 4 gir.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #6 på: juni 11, 2012, 09:15:15 am »

Da var problemet løst, det var "skjøtestykket" mellom hovkey-sticken og giroverføringa videre framover som hadde løsna (og tilslutt glidd helt av...). Så det var bare for en vwelkjent (og tynn hok) student som holder hus i Bergen å legge seg ned og sette hylsa på plass og feste firkantskruene igjen. Jeg ser nå poenget med å ha hull til ståltråd i disse skruene, med andre ord ikke alltid like lurt å "klippe strengen"...

Takk for råd og hjelp!

Mvh
Svein
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!