Ruggen
|
 |
« på: juni 13, 2012, 22:43:09 pm » |
|
Eller er det mer? Noe inne i bilen, som seter og slike ting? Og fra 64/65 "hardtop" mot en 64 cab .... hvor mye forskjell er det her? Er det vanlig boble puma på ghia, eller er det noe som er kun til ghia på puma siden?
Noen som kan bidra her?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #1 på: juni 14, 2012, 20:41:51 pm » |
|
Yeah, her var det liv 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #2 på: juni 14, 2012, 20:56:52 pm » |
|
Sakset fra Veteran vw-klubbens hjemmeside T1
1964
5677119 - Aug '63: · Bredere "hale" dvs. skiltbelysning bak og liten endring på motordekselet rundt skiltbelysningen · Mens tidligere modeller hadde tofargede felger som var fargeavstemt etter bilens farge, ble alle '64 modeller levert med felger der innerste "ring" var sort og den ytterste kremhvit · VW-emblemet på hjulkapselen var ikke lenger lakkert · Ratt uten halvsirkel · På modeller med soltak var dette nå mindre og i stål 5888185 - Okt '63: · Bredere blinklys foran
1965
115000001 - Aug '64: · Ny chassisnummerserie*: Tredje siffer anga alltid årsmodell som kom i august året før. '65 mod. hadde ch. nr. 115000001-115979200 · Store endringer med nye større vinduer rundt hele. For første gang fikk modellen en svakt buet frontrute. De nye ventilasjonsrutene var kjennetegnet ved at den blanke listen i bakkant nå ikke lenger var vertikal, men skråstilt · Større vindusviskere som parkerte mot venstre i motsetning til tidligere høyre · Ny trykknapplåse til motordekselet og endret profilering på motordeksel rundt låsen · Bakseterygg teppebelagt med tanke på nedfelling for utvidelse av bagasjeromkapasitet
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #3 på: juni 14, 2012, 21:00:08 pm » |
|
Yup, har lest det der men det var ikke mye der om seter blant annet ... så da er de vel like da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #4 på: juni 15, 2012, 08:51:16 am » |
|
Mener bestem at setene var like i form! Innvendig speil er vel og litt forskjellig, med midtstillt feste. Sjekk TheSamba
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #5 på: juni 15, 2012, 15:24:57 pm » |
|
Er litt flere smådetaljer: Nye hendler til varmeapparat, forbedring/forenkling i bremsene, seteryggene foran blei tynnere og mer elastiske, større solskjermer med annen innfesting, nye vindushevere, nye vinduspusserblader, pga buet frontrute, ny fordeler, m.m.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #6 på: juni 15, 2012, 17:26:05 pm » |
|
Hva menes med halvmåne på rattet? Er det bøylen på hornknappen det er snakk om da?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: juni 15, 2012, 18:12:52 pm » |
|
Stolryggene er ikke bare tynnere de ser helt ulike ut, siden de er buet motsatt vei. 1964 modellen har one year only stoltrekk, og baklokk osv.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #8 på: juni 16, 2012, 12:30:32 pm » |
|
Baksetene er vel ulike på cab og ståltak, om jeg ikke husker feil? Mange som har slitt med å få tak i rette sorten bakseter når de har kjøpt seg et cabbe-prosjekt i deler. Puma er puma, kun skille mellom kingbolt og kulebolt (dvs. før og etter 8/65) - type 3 ghia har vel type 3 bunn og dermed også forstilling fra denne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #9 på: juni 16, 2012, 13:08:02 pm » |
|
Kjempebra med info, kom gjerne med mer.
- type 3 ghia har vel type 3 bunn og dermed også forstilling fra denne. - Og det vil si med tanke på senk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #10 på: juni 16, 2012, 20:59:20 pm » |
|
Hvis du vil vite de fleste små forandringene, er de listet i Progressive Refinements. Link der du kan laste ned filene, og lese: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/progressive_refinements/index.php 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #11 på: juni 17, 2012, 02:58:45 am » |
|
Takker så meget, Kjell Roar ... denne kommer til nytte 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|