rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« på: juli 03, 2012, 22:15:26 pm » |
|
gir trakter til gasserene mere efekt eller hvordan virker de.kjører uten på min.får jeg mere efekt med og montere på?
|
|
« Siste redigering: juli 13, 2012, 12:56:34 pm av Rofferen »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1 på: juli 03, 2012, 22:20:35 pm » |
|
Mindre om den får for mye nå Spøk til revolver. Dys med lambda, alt annet er bare stress
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #2 på: juli 03, 2012, 22:28:07 pm » |
|
lambda ok.har du eside man kan få kjøpt en slik? må vel sveise i en mutter og
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #3 på: juli 03, 2012, 22:30:03 pm » |
|
Jeg kjøpte mitt sett på Torshov Bilrekvisita. Pleier å følge med mutter el. ja
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #4 på: juli 03, 2012, 23:45:07 pm » |
|
har en 1915 i bilen med 2 stk 44 idf. når jeg begynner og gi gass har bilen en sort vit røyk virker som den for en smule for mye,har ikke dysa gasserene denda.hva slags dyse som sitter i nå kan jeg ikke huske.men hva type skal brukes viss den får for mye?
Prøv å gå ned 20 eller 40 på bensin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #5 på: juli 04, 2012, 02:02:23 am » |
|
Om den ryker når du gir gass. Som i at du beveger foten din mot gulvet... og ikke holder den rolig med flat pedal. Kan det tyde på at akspumpene dine gir for mye. Om du putter pedalen i bunn. Og holder den der oppover i turtallsregisteret. Og den ryker jamt og trutt. Får den for mye bensin gjennom dysene. Bredbåndslambda er et godt verktøy.. men husk og dys etter full gass målinger. Om det dyses etter halv gass o.l. Blir det fort dritt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #6 på: juli 04, 2012, 09:30:57 am » |
|
Ta med deg motoren din til Jee og brems den. Da fixer dere biffen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #7 på: juli 04, 2012, 09:38:28 am » |
|
Om du dyser med lambda, så gå opp/ned med 5 nummer om gangen
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #8 på: juli 04, 2012, 09:47:48 am » |
|
ok skal prøve detta blir ikke noe før etter ferien men skal ha den klar til scc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #9 på: juli 13, 2012, 12:57:34 pm » |
|
nytt spørsmål angånede trakter til forgasser
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #10 på: juli 14, 2012, 01:09:26 am » |
|
teorien med trakter på gasserne er at de sørger for at luftstrømmen kommer jevnt inn i forgasseren og sørger for at det ikke dannes turbulens som kan oppstå i toppen av forgasseren. denne turbulensen er med på å strupe mengden luft som kommer inn i forgasseren, så med trakter skal man teoretisk få mere luft inn i forgasseren, som igjen kan virke positivt på effekten. Hvor mye effekt tør jeg ikke gjette, men tror nok ikke det er veldig mye. Når de kjører tester på gassturbiner og slikt monterer de som regel en slik trakt for å unngå turbulent strømning inn i kompressoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|