juni 06, 2024, 16:24:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skal justere dobble solex, nytt problem???? ....  (Lest 856 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: august 12, 2012, 09:51:20 am »

Skal finjustere dobble solex, og sliter litt med engelsk oversettelse. Noen som kan fortelle meg nøyaktig hvilken skrue det er snakk om her?

Split-Shaft Carbs
Adjust the other barrel of the carburetor to an equal vacuum using the small screw below the fuel bowl and between the throttle bores.

« Siste redigering: august 12, 2012, 19:50:01 pm av Tigern » Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #1 på: august 12, 2012, 19:49:22 pm »

Etter mye forsking, fant jeg ut at dette er skruen imellom under forgsseren, den til å justere spjelda likt..... Hvordan i helsike skal jeg komme til den uten å skru av gasseren.......... Denne skal men justere på etter at motoren er varm, slik at begge sider trekker likt vakum....
« Siste redigering: august 12, 2012, 19:51:05 pm av Tigern » Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: august 13, 2012, 06:47:18 am »

Prøv å ta et bilde av hvor trangt det er. Så er det lettere å komme med forslag til bruk av verktøy som kanskje får plass.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: august 13, 2012, 13:26:03 pm »

Ikke lett å komme til når de er montert i boble nei...
Her vises justeringsgeiene..
http://forums.pelicanparts.com/porsche-912-technical-forum/659679-solex-40-pii-4-butterfly.html

Jeg endte opp med å demintere noen ganger...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: august 13, 2012, 16:31:30 pm »

Regner med det er snakk om den som er merket 11b på sprengskissen? Er nok ikke lett å komme til, nei.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #5 på: august 13, 2012, 23:10:42 pm »

Regner med det er snakk om den som er merket 11b på sprengskissen? Er nok ikke lett å komme til, nei.

Stemmer at det er 11b, takk for svar, er vel bare å skru de av da  Øyerulling
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!