november 01, 2024, 01:44:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser justering?  (Lest 10768 ganger)
Bubbleman
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Laukvik, Lofoten


Blue Beetle


Vis profil
« på: oktober 14, 2012, 10:30:11 am »

Har en gasser med litt krøll!
Den lille justeringsskruen på siden av gasseren, som egentlig er en "pre-set" og plombert skru, er tuklet med av tidligere eier.. Finnes det noen grunn innstilling på den? Bilen gikk veldig høyt på tomgang, så eneste måten å få ned tomgang var å skru den ned via choke sett skru! Er det rett da den har noe el tomgangsgreie på høyre siden?
Loggført

VW Beetle 1302 1600ccm
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 14, 2012, 11:25:06 am »

er dette en 34 pict3 forgasser? i så fall er den store skruen på venstre side tomgang og den lille co skruen...
preset??? co skruen justeres med co apparat.... et utgangs punkt på denne er ca 2-3 runder ut...
ifølge orginal vw manual skal co være 2+-1...går best nærmere 3.....men før gasser justering må/bør tenning/stift være riktig....
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 14, 2012, 14:08:16 pm »

Her er prosedyren:

Utgangspunkt: Ventiljustering, stiftåpning, plugger, ledninger, fordeler, vakuum-slanger, tenningsjustering og alt annet må være riktig justert. Varm motor.

1. Throttle Arm Screw justeres inn slik at den akkurat tar borti armen, deretter 1/2 omdreining inn. Skal hvile på platen såvidt.
2. Skru inn Bypass Screw og Volume Control Screw til de bunner (ikke skru for hardt), deretter 2 1/2 gang ut
3. Justere tomgangen til 850-900 rpm ved hjelp av Bypass Screw (tomgangsskruen)
4. Skru ut Volume Control Screw forsiktig. Da øker turtallet normalt. Fortsett å skru ut til turtallet ikke øker mer. Skru deretter tilbake til turtallet så vidt faller igjen (30-50 rpm). Gjenta gjerne noen ganger til du er sikker på at du har det riktig
5. Juster turtallet igjen til 850-900 RPM igjen ved hjelp av Bypass Screw
6. Done!

Vær forsiktig med å strupe Volume Control Screw for mye. Turtallet skal bare så vidt falle, da er det riktig.
Har du CO-måler er jo det det aller beste, men det er jo ikke så vanlig å ha liggende...?

Loggført
Bubbleman
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Laukvik, Lofoten


Blue Beetle


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 15, 2012, 18:03:24 pm »

Takk! Glad
Loggført

VW Beetle 1302 1600ccm
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!