Her er prosedyren:
Utgangspunkt: Ventiljustering, stiftåpning, plugger, ledninger, fordeler, vakuum-slanger, tenningsjustering og alt annet må være riktig justert. Varm motor.
1. Throttle Arm Screw justeres inn slik at den
akkurat tar borti armen, deretter 1/2 omdreining inn. Skal hvile på platen såvidt.
2. Skru inn Bypass Screw og Volume Control Screw til de bunner (ikke skru for hardt), deretter 2 1/2 gang ut
3. Justere tomgangen til 850-900 rpm ved hjelp av Bypass Screw (tomgangsskruen)
4. Skru ut Volume Control Screw forsiktig. Da øker turtallet normalt. Fortsett å skru ut til turtallet ikke øker mer. Skru deretter tilbake til turtallet
så vidt faller igjen (30-50 rpm). Gjenta gjerne noen ganger til du er sikker på at du har det riktig
5. Juster turtallet igjen til 850-900 RPM igjen ved hjelp av Bypass Screw
6. Done!
Vær forsiktig med å strupe Volume Control Screw for mye. Turtallet skal bare så vidt falle, da er det riktig.
Har du CO-måler er jo det det aller beste, men det er jo ikke så vanlig å ha liggende...?