mai 06, 2025, 00:24:09 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Kobling av vindusvisker motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Kobling av vindusvisker motor (Lest 3494 ganger)
Nygar
Nybegynner
Innlegg: 13
Bosted: Klepp
Kobling av vindusvisker motor
«
på:
mars 08, 2013, 00:15:35 am »
Lurer på om noen har koblings skjema for en vindusvisker motor 12V? Det er 4 poler, (53a 53b 316 og 53d)
Er det slik at 316 er -, 53d er + inn, og 53a og 53b er 2 stegs hastighet på motor?
Loggført
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
Sv: Kobling av vindusvisker motor
«
Svar #1 på:
mars 08, 2013, 19:29:57 pm »
Jeg tror "316" er "31b" eller "31", det er jo små tall...
Hvilken årsmodell er det? Det var forskjellige vinduspussermotorer i bruk, litt avhengig av bryteren også. På senere modeller er 53A konstant 12V. Når du sier fire ledninger, teller du med jord da?
Loggført
Nygar
Nybegynner
Innlegg: 13
Bosted: Klepp
Sv: Kobling av vindusvisker motor
«
Svar #2 på:
mars 09, 2013, 12:30:15 pm »
Ja det er 4 poler totalt på motor. Det er en 66 mod, men bygget om fra 6v til 12v. Sliter med å finne et skjema på dette. Bryteren er originalen som følger bilen.
«
Siste redigering: mars 09, 2013, 12:34:38 pm av Dvelarn
»
Loggført
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
Sv: Kobling av vindusvisker motor
«
Svar #3 på:
mars 10, 2013, 01:12:38 am »
Regner med at du har sjekket ut denne siden:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Ingen av sjemaene viser tallene på viskermotoren (W), men bryteren (E) har jo tallkoder, selv om det står 54 og ikke 53 på dem. Er ikke helt usannsynlig at forrige eier(e) har byttet til en annen viskermotor, og da hjelper jo ikke skjemaet.
Tror jeg bare ville prøvd meg frem for å finne riktig kombinasjon. Det verste som kan skje er at det ryker en sikring.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...