Må kjøpe nytt kjøleblikk til en 1600 motor som skal sitte i en 67 splittbuss. Ønsker å bytte til 1914cc sylindre etterhvert og kommer da til å trenge litt ekstra kjøling. I tillegg ønsker jeg å sette på to doble 44 weber gassere, så jeg ønsker å ha litt ekstra plass, hvis det lar seg gjøre. Jeg har lest at Porschekjøling bare er tull (dårligere kjøling på to av sylindrene og suger hestekrefter), så derfor tenker jeg på de forskjellige typene "normale" viftehus som finnes. Kunne det være en idé å kjøpe dette kittet her og så sette på en type 4 oljekjøler?
http://vwparts.aircooled.net/SCAT-36hp-VW-Doghouse-Fan-Shroud-Kits-p/scat-doghouse-fan-shroud-kit.htmFor meg så ser det ut til å være litt enklere å komme til gasserne enn på det originale viftehuset som er litt breiere?
Er klar over at type 4 oljekjølingen er litt større så det må gjøres litt modifiseringer på "doghouse", er dette mye jobb, eller er det en ting som det er greit å kjøpe samtidig med resten av kjøleblikket?
Må jeg ha ekstern oljekjøling i tillegg til dette når jeg har 1914 sylindre? Er snakk om vanlig kjøring med denne bilen, ikke banekjøring.