juni 08, 2024, 07:18:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Advarsel !!!  (Lest 1184 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« på: juli 24, 2013, 16:56:08 pm »

Hei

Tenke å dele noen av mine erfaringer siste tiden ...
Har innen kort revet ned 3 stk trimma motorer , 1776 , 2x1914 ccm3
Felles for alle ; Ødelagt blokk (løfterhull ) , ødelagt kam og løftere , Engle 110 , 120 og FK 89
(alle har hatt full flow filter , kjøler og 26mm Schadek pumpe ) Tvilende Et tydelig tegn er knattrelyd ved
3000 o/min .

Fortsatt god sommer !

Mvh
Erich  

Basset Racing
« Siste redigering: juli 24, 2013, 16:59:23 pm av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 24, 2013, 16:59:15 pm »

Hva slags blokker er kanskje greit å si fra om Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juli 24, 2013, 17:01:06 pm »

Tror ikke det spiller så stor rolle , relativt nye AS 21 og AS 41 ...(kun små endr. i alu og kisel )!
(Resten av motorene er OK ! , alle med Crom Moly støtstenger )
Poengterer at dette kun er min erfaring , andre kan ha helt andre erfaringer ..Jeg kjører ikke Engle mer !!
Mvh
Erich
« Siste redigering: juli 24, 2013, 18:21:36 pm av Sonic » Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: juli 24, 2013, 21:09:33 pm »

Jeg både ser og hører hva du sier. Forstår frustrasjonen og at det ikke blir Engle kam i den neste motoren..
Men.. Nå har Engle laget disse i en mannsalder og de brukes i de aller fleste trimmede VW-motorer.
Det jeg mener er at noen erfaringer må de jo ha gjort seg ang hva som fungerer og ikke (selv om de har vært like veldig lenge).
Sjansen for at det er en Engle kam inni der når man åpner en motor er også overhengende enten den er rast eller ikke..
En 110 og en FK89 er også så totalt forskjellige at det i seg selv har mer å si enn hvem som har produsert dem.
Sier ikke at de er optimale i forhold til feks en Raptor kam som faktisk er designet til våre motorer, men har litt vanskelig for å tro at det ene og alene er valget av Engle som har gjort at disse motorene har rast.
« Siste redigering: juli 25, 2013, 00:07:12 am av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juli 24, 2013, 23:35:36 pm »

Enig ,, sier min erfaring også ... 3 motorer er ikke mye , finns sikkert 500 + i norge med engle cam .
ville bare fortelle ... blir bare lei meg av kvaliteten , sier ikke at noe annet er bedre ,
Holder meg til min barndom og har bestillt Scat C25  35 til disse , Prisen på en JPM 11 er ikke alle villig til å gi ...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!