Jørgen-T2
Nybegynner
Innlegg: 17
Bosted: Melhus
|
|
« på: september 13, 2013, 20:27:29 pm » |
|
Jeg sliter med uforklarlige motorstopp på Transporteren, det skjer helt sporadisk, den dør ut under kjøring. Mister drivstofftilførselen. Etter 5min starter den som ingenting har skjedd.Har montert ny bensinpumpe, hjalp ikke. Mistenker at det har løsnet flak fra bensintanken, som sporadisk legger seg for og tetter utløpet. Lurer på hvor mye jobb det er å ta ut tanken på denne? Er en 1979 2,0. Må motoren ut? Evt noen som har vært borti symptomene? Har alt nytt i tenningssystemet også, inkl. Fordeler og coil. Mvh Jørgen
|
|
|
Loggført
|
Mine biler : 1967 MB 250S W108 1969 VW 1300 1979 VW T2 Bay 1971 Renault 10 1976 Fiat 131 S 1977 MB 307D 1978 Autobianchi A112 1979 Fiat 132 2000 1980 Polski Fiat 126p 1984 Citroen CX 25D 2000 Audi A8 TDI Quattro 2001 Saab 9-5 Aero Estate 2005 Mercedes E220 CDI
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #1 på: september 13, 2013, 21:25:00 pm » |
|
Må ta ut motor og plata bak motor så ser man tanken,men etter hva jeg vet så er det ikke no inspeksjons luke på tanken Bare påfyllings rør vel. Men tanken kan tømmes v å ta av slangen under uten no demontering
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
andgjerd
Nybegynner
Innlegg: 44
Bosted: Sogndal
|
|
« Svar #2 på: september 13, 2013, 23:29:34 pm » |
|
Det blir ikkje vakum på tanken? Fex prøv å kjøyr uten tanklokk, stapp nedi ein plastpose eller lignende. Eller bruk ein båt tank, sett den bak i bilen og kobl slangen rett på pumpa eller på gasser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
|
« Svar #3 på: september 14, 2013, 10:42:55 am » |
|
tror kansje du greier deg med å slippe ned motor å gir, skru ut 2 stk skruer over girkasse( mot kaross.) skru av bakre motorfeste, slipp det pent ned.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #4 på: september 14, 2013, 11:46:17 am » |
|
motor må ikke ut, men det er litt jobb. ta av gassere og innsug og fordeler. skru ut skruene til plata og det er som raaen sier to skruer under også. plata er også limt fast med kjitt tror jeg, bånda tanken sitter fast med sitter med skruer under bilen. lykke til. husk og ta av skruen som slangen er festet til i tanken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jørgen-T2
Nybegynner
Innlegg: 17
Bosted: Melhus
|
|
« Svar #5 på: september 14, 2013, 13:30:49 pm » |
|
Takk for svar Tror jeg skal prøve tanklokktrikset først. Fjerner gummipakningen på tanklokket og prøver da Merkelige greier dette. Bensinfilteret har jeg montert ved utløpet på tanken, dette ser jo helt fint ut.
|
|
|
Loggført
|
Mine biler : 1967 MB 250S W108 1969 VW 1300 1979 VW T2 Bay 1971 Renault 10 1976 Fiat 131 S 1977 MB 307D 1978 Autobianchi A112 1979 Fiat 132 2000 1980 Polski Fiat 126p 1984 Citroen CX 25D 2000 Audi A8 TDI Quattro 2001 Saab 9-5 Aero Estate 2005 Mercedes E220 CDI
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #6 på: september 14, 2013, 14:51:33 pm » |
|
Jeg hadde faktisk samme prob på min buss, prøvde å kjøre uten tanklokk og med båt tank. Hjalp ikke. Viste seg at det var feil på gasser. Satt på "ny" og bilen virket bedre enn ny :-)
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #7 på: september 14, 2013, 16:39:02 pm » |
|
På camperen min (Earlybay) var det det filteret/nettingen om var tredd over bensin uttak som var problemet. Dette var ødelagt og la seg fin over utløp fra tid til annen. Ble vakuum i bensinslange. For å komme videre var det å nappe bensinslange av pumpa og blåse i bensinlsangen (Fordel å ta av tanklokket når en gjør det ja)
De hadde nok mistenkt utlufting problem de som hadde bilen før meg.. for de hadde skjært i pakningen på tank lokk slik at det stanket bensin i venstre svinger ved full tank når jeg hentet bilen :-)
Jeg trodde det var dritt i tanken, så jeg prøvde ikke å fikse dette før jeg byttet motor og tok ut tank for rengjøring. Den var jo strøkeninnvending :-)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #8 på: september 14, 2013, 17:08:14 pm » |
|
På camperen min (Earlybay) var det det filteret/nettingen om var tredd over bensin uttak som var problemet. Dette var ødelagt og la seg fin over utløp fra tid til annen. Ble vakuum i bensinslange. For å komme videre var det å nappe bensinslange av pumpa og blåse i bensinlsangen (Fordel å ta av tanklokket når en gjør det ja)
De hadde nok mistenkt utlufting problem de som hadde bilen før meg.. for de hadde skjært i pakningen på tank lokk slik at det stanket bensin i venstre svinger ved full tank når jeg hentet bilen :-)
Jeg trodde det var dritt i tanken, så jeg prøvde ikke å fikse dette før jeg byttet motor og tok ut tank for rengjøring. Den var jo strøkeninnvending :-) samme på min også. det var det filteret inni tanken. byttet det så var alt i orden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
|
« Svar #9 på: september 17, 2013, 19:57:25 pm » |
|
Har du sjekka om stanga til bensinpumpa ikke er for kort?? hadde det problemet på en 2liter jeg hadde en gang.Når pumpa ikke pumper nok så blir gasserne tomme og bolen stopper litt kjinning påstarteren så fylles gasserne og bilen starter.Husker ikke minstemålet på pinnen men det står i de fleste rep.bøker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jørgen-T2
Nybegynner
Innlegg: 17
Bosted: Melhus
|
|
« Svar #10 på: september 21, 2013, 22:18:45 pm » |
|
Har du sjekka om stanga til bensinpumpa ikke er for kort?? hadde det problemet på en 2liter jeg hadde en gang.Når pumpa ikke pumper nok så blir gasserne tomme og bolen stopper litt kjinning påstarteren så fylles gasserne og bilen starter.Husker ikke minstemålet på pinnen men det står i de fleste rep.bøker.
10 poeng til deg :-) Monterte elektrisk bensinpumpe i går, nå går den som ei kule Da er spørsmålet : Kan det være feil på den nye mekaniske pumpa fra Unneberg Bil? Eller kan det være støtstanga som er slitt.. Sikkert ikke lett å få tak i? Mvh Jørgen
|
|
|
Loggført
|
Mine biler : 1967 MB 250S W108 1969 VW 1300 1979 VW T2 Bay 1971 Renault 10 1976 Fiat 131 S 1977 MB 307D 1978 Autobianchi A112 1979 Fiat 132 2000 1980 Polski Fiat 126p 1984 Citroen CX 25D 2000 Audi A8 TDI Quattro 2001 Saab 9-5 Aero Estate 2005 Mercedes E220 CDI
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #12 på: september 24, 2013, 11:09:15 am » |
|
hva slags el pumpe kjøpte du.?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jørgen-T2
Nybegynner
Innlegg: 17
Bosted: Melhus
|
|
« Svar #13 på: september 25, 2013, 18:06:54 pm » |
|
hva slags el pumpe kjøpte du.?
Jeg kjøpte denne : http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2244081&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=12Men burde nok hatt et bensinpumperele som kutter strømmen når motoren stopper. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe sånt? Jørgen
|
|
|
Loggført
|
Mine biler : 1967 MB 250S W108 1969 VW 1300 1979 VW T2 Bay 1971 Renault 10 1976 Fiat 131 S 1977 MB 307D 1978 Autobianchi A112 1979 Fiat 132 2000 1980 Polski Fiat 126p 1984 Citroen CX 25D 2000 Audi A8 TDI Quattro 2001 Saab 9-5 Aero Estate 2005 Mercedes E220 CDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #14 på: september 25, 2013, 19:34:51 pm » |
|
sett +n på coilen da vel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jørgen-T2
Nybegynner
Innlegg: 17
Bosted: Melhus
|
|
« Svar #15 på: september 25, 2013, 20:01:48 pm » |
|
sett +n på coilen da vel.
Er jo selvfølgelig det jeg har gjort nå da. Men ikke særlig trygt om det skulle smelle. Tenkte på et rele som går på turtallsignal f.eks. Jørgen
|
|
|
Loggført
|
Mine biler : 1967 MB 250S W108 1969 VW 1300 1979 VW T2 Bay 1971 Renault 10 1976 Fiat 131 S 1977 MB 307D 1978 Autobianchi A112 1979 Fiat 132 2000 1980 Polski Fiat 126p 1984 Citroen CX 25D 2000 Audi A8 TDI Quattro 2001 Saab 9-5 Aero Estate 2005 Mercedes E220 CDI
|
|
|
|