mai 23, 2024, 20:33:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s splittbuss  (Lest 22858 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #60 på: mars 11, 2013, 22:30:41 pm »

den skjønner jeg ja.... har 175/55 foran sjøl jeg på 7" breie da. sikkert fint og kjøre på
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #61 på: mars 11, 2013, 23:04:01 pm »

Spørs vel om det er litt snaut Gliser
Alternativt: skifte ut støtdempere med firkantjern Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #62 på: mars 13, 2013, 22:42:05 pm »

Nå har jeg justert den opp så mye det går uten å måtte bygge om giroverføringen, og jeg er fornøyd med høyden slik den er nå. Ble mye tøffere med hjula litt inn i skjermen også, matcher posisjonen av bakhjula bedre. Måtte ut å teste en tur i dag, og den fungerer bra. Provoserte den litt over fartsdumper, og ingen subbing. Men så var jeg alene i bilen også da.. Øyerulling

Litt skuffet over at det ikke var mere tak i skivebremsene, men det blir vel bedre følelse når jeg får bremsekraftforsterker.




* Photo-13.03.13-20-11-26.jpg (134.29 KB, 800x571 - vist 343 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #63 på: mars 14, 2013, 06:38:10 am »

Er vel noen klosset som må gå seg litt til også kanskje. Uansett, bussen ble grise fin!!!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #64 på: mars 14, 2013, 08:03:13 am »

den blei drit fin "SHECK THAT STANCEKult
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #65 på: mars 14, 2013, 08:09:09 am »

Takk, takk Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #66 på: mars 14, 2013, 08:54:45 am »

Mer sexy buss skal man lete lenge og langt etter.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #67 på: mars 14, 2013, 09:01:41 am »

Litt skuffet over at det ikke var mere tak i skivebremsene, men det blir vel bedre følelse når jeg får bremsekraftforsterker.

Det er bare å stå på pedalen og dra i rattet Glad
Men ja, man merker tydelig at man ikke har påløpsfunksjonen til trommel bremsene når man går over til skiver, det er jo så å si en bremsekraftforsterker i seg selv.
Største fordelen med skiver er jo at bremsene ikke fader ut når man har kommet et stykke ned i bakken. Og det er jo bra når man har lånt ut bilen Blunker

#
« Siste redigering: mars 14, 2013, 09:12:04 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #68 på: mars 14, 2013, 09:29:49 am »

Ja, helt klart en trygghet når bilen skal kjøres av andre. Og så går den rett frem når man bremser...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #69 på: november 02, 2013, 21:33:22 pm »

Et av vinterens store prosjekter er å overhale motoren i bussen. Denne motoren ble bygget vinteren 2006/2007. Har altså blitt brukt, svært godt brukt faktisk, i 6 år! Har ikke gjort noe med motoren bortsett fra vanlig vedlikehold med olje og plugger. Den har sittet i Ghia`n min i to perioder, i SCC bussen en sesong og til slutt i denne bussen i to sesonger!
Byggetråden for motoren finner du her http://www.vwnorge.no/index.php/topic,320.60.html
Det er ikke noe spes galt med motoren, men jeg føler at det er på tide å se over den. Den har vært utrolig sterk og pålitelig, og hvor mange mil den har gått vet jeg ikke, men det er MANGE!

Synes det er litt spennende å se hvordan en strokermotor som har gått langt har klart seg, så jeg skal legge ut info her om hvordan tilstanden er.
Nå står den i stativet og er klar for demontering. Skal bare måle endeslakk først Glad


* Photo-02.11.13-17-12-51.jpg (125.04 KB, 800x598 - vist 263 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #70 på: november 03, 2013, 18:28:05 pm »

Var litt mye endeslakk, men ikke avskrekkende.

* IMG_1912_web.jpg (37.47 KB. 449x600 - vist 204 ganger.)


I min iver glemte jeg å kjøre leakdown test før jeg demonterte.... Øyerulling
Litt sot i toppen på sylinder 3&4, men tett.
Sylinderne ser fortsatt veldig bra ut. Kan ikke kjenne noen slitekant og ingen tegn til varmkjøring.

* IMG_1913_web.jpg (117.81 KB. 800x598 - vist 208 ganger.)


* IMG_1915_web.jpg (115.58 KB. 800x598 - vist 196 ganger.)


Stemplene ser uforskammet bra ut! Ikke sot under ringene noe sted. Det var ikke alle som hadde tru på at det gikk bra å korte inn stemplene slik jeg har gjort her, men her er beviset. De her helt strøkne. Og de har minst gått 50 000 km  Sjokkert

* IMG_1916_web.jpg (123.54 KB. 800x598 - vist 231 ganger.)


Litt sot i toppe på sylinder 1&2 også. Og litt lekk mellom topp og sylinder. Kunne sikkert vært unngått hvis jeg hadde giddi å ettertrekke toppene en gang..

* IMG_1917_web.jpg (119.84 KB. 800x598 - vist 229 ganger.)


Så lang veldig positivt overrasket. Med tanke på hvor mye hardkjør denne motoren har fått, så hadde jeg trodd at det var mer slitasje på sylindre og stempler. Motoren har kun hatt standard oljekjøler og ingen dypsump Glad

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #71 på: november 03, 2013, 21:27:53 pm »

Er jo fint og se at experimentet har fungert!
Sånn type motor jeg skulle hatt bak i varianten! Glad
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #72 på: november 03, 2013, 23:03:27 pm »

Ja, dette er virkelig motoren VW egentlig skulle laget til sine litt tyngre biler Geir, sånn som din feks Blunker

Var hyggelig å splitte blokka også.


* IMG_1921_web.jpg (114.23 KB. 800x598 - vist 229 ganger.)


Kam og løftere ser meget bra ut. Ingen slakk i løfterbor heller.


* IMG_1928_web.jpg (92.02 KB. 800x598 - vist 204 ganger.)


* IMG_1922_web.jpg (66.54 KB. 800x598 - vist 189 ganger.)


Veivlager ser fortsatt bra ut, kun litt striper. Rådelager er heller ikke mye slitt, men har blitt litt slappe så de blir i alle fall byttet. Ellers er jeg usikker på om det er noe som trengs å gjøres i det hele tatt. Lagerbukkene har bare et svakt avtrykk fra lagrene, men ingen merkbare kanter.
Kommer til å sende blokk og veiv til Jee for kontrollmåling for sikkerhetsskyld Blunker


* IMG_1932_web.jpg (66.8 KB. 800x598 - vist 176 ganger.)


* IMG_1931_web.jpg (40.6 KB. 449x600 - vist 173 ganger.)


* IMG_1926_web.jpg (75.2 KB. 800x598 - vist 202 ganger.)


Så skal toppene sees over. Er spent på om det er slitte styringer..

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #73 på: november 04, 2013, 09:13:02 am »

Eksperimentet med stemplene kan vel bare sjekkes ved å måle slitasjen nederst på stemplene, og bunnen av sylindrene?
Den var i hvertfall knall å kjøre med!
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #74 på: november 04, 2013, 12:00:17 pm »

Joda, det er klart, så alt skal måles. Men slitasje pleier å synes også, og det er minimalt å se Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #75 på: november 04, 2013, 13:58:15 pm »

Ser helt greit ut på bildene hvertfall.
Hva slags olje har du brukt?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #76 på: november 04, 2013, 14:09:29 pm »

Har stort sett brukt mineral 10/40 fra Nordenolje (samme som Statoil) eller lignende Glad
Men har filter og har ganske hyppige oljeskift.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #77 på: november 04, 2013, 20:40:41 pm »

Styringene til eksosventilene er litt slitt, så de må det gjøres noe med. Og alle eksosventilene må slipes til setene sine på nytt. Det er jevnt over likt på alle fire, så det tyder på at blanding og arbeidsforhold er jevnt på motoren Glad Styringene til innsugsventilene virker fine, men det blir vel å gå over seter og ventiler der også selv om det virker ok.


* Photo-04.11.13-20-11-57.jpg (47.85 KB. 449x600 - vist 158 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!