Selger min 1915 pga kjøp av annen bil. Motoren var ment for mitt gasser-prosjekt, men jeg har nå kjøpt meg ferdig bil istedet. :-)
Motoren er bygd i garasjen til JEE på Gardermoen
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13908.0.htmlSakset fra opprinnelig salgsannonse:
"Det meste er nytt på motoren..
*Blokka er gått over. linjeborret, og målt etter alle kunstens regler.
*Nye kromma 48IDF med matchporta innsug.
*Orgveiv er polert, juster og balansert. alle lagre er nye. 69 slag
*Råder er vektjustert til 0. nye lagre.
*SCAT perf. løftere.
*Forsterkede vipper. org utveksling.
*Chromoly push rods
*Nye stempler/syl. CIMA/mahle
*Shadek 30mm oilpump
*SCAT alu push rod tubes. potte tett.
*CB 044 topper. CNC 42/37,5 ventiler. innsug er tilpassa toppene.
*W120 kam.
*eksternt oljefilter.
*8pin svinghjul som er lettet.
*ny veksl dynamo
*Magnetfordeler
*nytt vitfehus(sort) krom deksler over cyl.
KOMP: 9,6
Alt ble kjøpt inn og tilpasset denne motoren som har Har gått noen runder i nærheten her. resten har det stått i ro.
Turn key denne, bare å putte i bil og vri. Effekt vil jeg estimere til ca130 HK. "
Motoren står i Fredrikstad.
Motoren er kjørt med i 1 sesong, og har vært tur-retur Mantorp, og tur-retur Billund uten problemer.
Bud over 15.000,-
(KAN INNGÅ I TOTALPAKKE MED KAROSS\BUNNPLATE)
DSC00225.jpg (75.75 KB. 795x600 - vist 294 ganger.)
DSC00226.jpg (78.56 KB. 800x600 - vist 210 ganger.)
DSC00227.jpg (80.47 KB. 800x600 - vist 244 ganger.)
DSC00228.jpg (81.73 KB. 800x600 - vist 192 ganger.)