juni 01, 2024, 06:19:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1835cc motor i 56 oval med orig gearboks  (Lest 1445 ganger)
crazynick1988
Medlem
***
Innlegg: 193
Bosted: Sola


Vis profil

« på: juni 16, 2015, 14:35:32 pm »

Hei!!

eg har en 1914 motor som eg skal begynne at bygge (første gang) !!:)

og eg har en 56 oval orig med matching number alle veie, motor, girboks og bunn og top Glad veldig sjekk bil.

men det lyster med at sette denne motor i bilen når eg blir fertig. men lurer litt på om det går an med den orig gearboks ??

denne er jo usync så vil jo nok ikkje kunne tåle det så bra??

ka mener dokke?? har hørt at en orig 60-1200 gearboks kan klare opp til 120 hk

håber i kan svare på mit spørgsmål

fra en håbløs nybegynner motorbygger Glad
Loggført

56 Oval 113 deluxe (daily driver)
60 117 Ragtop (projekt nut and bolt ongoing)
59/69 117 ragtop (Prosjekt Racer)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juni 16, 2015, 16:33:30 pm »

Det kommer an på gassfoten din. Moen ar knekt splitkasser med 50hk original 1600
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: juni 16, 2015, 17:06:13 pm »

Min 1300 kasse har tålt massiv mishandling av meg med en solid motor, kassa var i dårlig forfatning før jeg kastet inn motoren jeg kjører med nå.
Så lenge du unngår rivstarter trenger du ikke tenke på det problemet enda.
Loggført
crazynick1988
Medlem
***
Innlegg: 193
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #3 på: juni 16, 2015, 20:25:40 pm »

Ok

det må jeg vist se på jo længere i bygge prosessen eg kommer Glad

er jo kjekkest med en orig oval
Loggført

56 Oval 113 deluxe (daily driver)
60 117 Ragtop (projekt nut and bolt ongoing)
59/69 117 ragtop (Prosjekt Racer)
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #4 på: juni 16, 2015, 20:45:03 pm »

Så lenge du ikke har tenkt til å voldta den kassa holder den lenge med fin kjøring Blunker
Loggført
crazynick1988
Medlem
***
Innlegg: 193
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #5 på: juni 17, 2015, 13:55:56 pm »

en 56 gearkasse er jo u syncroniseret, kan den holde den kapasitet??

regner med omkring 100 hk på den 1835cc

mvh Bo
Loggført

56 Oval 113 deluxe (daily driver)
60 117 Ragtop (projekt nut and bolt ongoing)
59/69 117 ragtop (Prosjekt Racer)
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: juni 17, 2015, 14:23:51 pm »

Igjen, spørs hvordan du skal kjøre. Skal du rivstarte, burne, sladde og herje, ja da bør du bytte kasse ellers går den dundas på sikt, men skal du bare kjøre normalt (og da mener jeg ikke rivstart ol.) da holder den lenge.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: juni 17, 2015, 14:44:56 pm »

Ville bytta kasse, for da har du den liggende til dagen du vil ha inn igjen 30hestern.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 17, 2015, 22:26:27 pm »

Ville bytta kasse, for da har du den liggende til dagen du vil ha inn igjen 30hestern.

Nemlig!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!