juni 16, 2024, 07:39:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fersk vw boble eier trenger litt tips ☺  (Lest 2505 ganger)
hanto22
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: april 13, 2015, 14:43:59 pm »

Hei. Jeg har fått tak i en 1960 boble . Er ikke så værst får rust. Er litt bak og under batteriet. Skal bare gjøre den i teknisk god stand og ikke gjøre noe med lakken

Har byttet til en 1962 mod 6voltda den gamle var skåre. Kondensatoren som sto i var ødelagt så fant en annen en ,har gnist med dårlig gnist. Hva kan være årsaken til det? Nye tennplugger  ny  coil (dog 12v) justert stifta til 0.4mm. Har prøvd å starte, eneste som skjedde var at det tok fyr på ved eksosporten.

Hvordan ser e at tenninga er rett ut ifra merkene på reimhjulet?
Loggført
hanto22
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 13, 2015, 14:55:09 pm »


Loggført
hanto22
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 13, 2015, 19:33:38 pm »


* 20150413_152322.jpg (53.04 KB. 800x450 - vist 201 ganger.)

* 20150413_152254.jpg (63.43 KB. 800x450 - vist 233 ganger.)

* 20150413_152228.jpg (81.76 KB. 800x450 - vist 205 ganger.)

* 20150413_152304.jpg (68.32 KB. 800x450 - vist 236 ganger.)

Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 13, 2015, 19:48:33 pm »

Ut i fra bildene her så ser jeg nok noen ting som gjør at jeg er litt skeptisk til at motor skal gå. Mulig du har demontert litt på de siste bildene, men mangler bensinslange ut fra pumpa, 12 volt coil på 6 volt anlegg, teipet fordelerlokk,  tydelig gammel sliten motor, mangler eksosanlegg osv...

Er nok flere ting å ta tak i her....
« Siste redigering: april 13, 2015, 19:56:34 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
hanto22
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 13, 2015, 19:55:39 pm »

Heller bensin direkte i gassern. har et 12 volt batteri og 12 volt coil på en 6v motor ja. Eksosen mangler også. Er en motor jeg fikk. Fått litt liv, men etter 5-6 sekunder så tar det fyr i eksosporten på høyre side. sett en del filmer åssen man justerer tenninga på de motorene, men legger merke til at ingen av de filme e har samme fordeler.  kan den være 180 grader feil? Driver mest med slike motorer [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ] [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ] så dette med flere stempler å fordeler er uvant 😊





* DSC_0002.jpg (90.08 KB, 800x536 - vist 203 ganger.)

* DSC_0321.jpg (82.38 KB, 800x536 - vist 264 ganger.)
« Siste redigering: april 13, 2015, 20:05:44 pm av hanto22 » Loggført
hanto22
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 23, 2015, 18:00:21 pm »

Hei. Har noen av dere bygd om til 2.1 dj motor ?113 hk eller noe sånt. Kjøpte en slik motor fordelen og lurte på hva som må oppgraderes får å få dette godkjent ☺vt at man trenger skiver foran. 
Loggført
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #6 på: juni 23, 2015, 22:51:24 pm »

Når du køyrer desse motorane på litt rask tomgang, utan noko eksosanlegg, er det heilt normalt at det står ein lilla-raud flamme ut av eksosportane. På tomgang er denne gjerne 15-20 cm lang. Ganske flott i mørket Øyerulling

Dette, i combo med bensin rett i forgassaren er på ingen måte å anbefale, om du er tenkt å beholde bobla.............

PS, Om Trygg'en hadde gått utan potta, hadde du hatt samme flamme ut av eksosporten der også Osteaktig men den treng vel motstanden i potta for å ha kompresjon nok
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juni 24, 2015, 07:04:46 am »

Hei. Har noen av dere bygd om til 2.1 dj motor ?113 hk eller noe sånt. Kjøpte en slik motor fordelen og lurte på hva som må oppgraderes får å få dette godkjent ☺vt at man trenger skiver foran.  
For å få det godkjent holder det å bytte bremser fremme og bak, Kercher eller tilsvarende med TUV papirer. Hadde effekten vært under under 100hk, hadde det holdt med skivebremser fremme, og T2 bremsesylinder bak. (19mm)

Om du får det godkjent, er opp til dagsformen til inspektøren på BT. Han tar en totalvurdering av hele bilen. Uansett om du har fulgt alle forskrifter og gjort alt etter boka, står det i lovverket at det er den lokale inspektøren som etter en totalvurdering gir godkjennelse eller ikke.

En annen ting er jo dette med svinghjuls som ikke passer, du må ha radiator og lage luftgjennomstrømming til denne + + Du får lett samme effekt og mere i en T1 motor med mye mindre arbeid.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!