juni 14, 2024, 03:19:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: retur av gass wire  (Lest 3008 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« på: august 06, 2016, 12:12:35 pm »

Heisann, jeg har problemer med å få gasswiren til å gå fritt fram/tilbake.
Wiren går gjennom motorblikket som vist på bildet,
og videre gjennom viftehuset gjennom en smurt gummislange.

Fjæra som drar gass-arma tilbake til null (tomgang) greier ikke å dra gasswiren helt tilbake,
så den stopper ca 1cm før gassarma er tilbake i null-posisjon.

Burde gasswiren flyttes, gummislange gjennomføringen gjennom viftehuset fjernes,
eller er det noe annet jeg kan forsøke?


* DSCN8738x.jpg (61.81 KB, 496x600 - vist 173 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: august 06, 2016, 12:20:04 pm »

Kan være flere ting. Kanskje selve fjøra er slakk? Kan være noe som blokkerer i tunnelen/røret. Det kan også være at selve vaieren kan ha blitt bøyd slik at den har fått seg en liten vinkel.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #2 på: august 06, 2016, 12:27:31 pm »

Du skall ha ett stålrør gjennom viftehuset som tres inn i strømpa til gasswire. Blunker Gummislangen gjør nok bare vondt værre...
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
elraso
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: frogner ,,sørum



Vis profil
« Svar #3 på: august 06, 2016, 13:09:28 pm »

det stål røret skal og gå helt gjennom det bakre motorblekket ,,
du burde løsne gassvaieren fra gasseren og se om den går i null uten vaier også ,,,mulig vaieren er for stram ,,
Loggført

t1 56 soltak,,  tlf  97729656
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 08, 2016, 00:21:38 am »

Hvis gass wiren er for stram så får den ofte problemer med å gå tilbake. Armen som wiren sitter montert på butter borti en kant på forgasserhuset når du åpner spjellet helt. Der skal det etter boka være 1mm klaring når man tråkker gassen i bånn. Skal visst nok være sånn for å unngå unødig slitasje på wiren.
« Siste redigering: august 08, 2016, 10:44:15 am av jubaluba » Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #5 på: august 08, 2016, 09:57:49 am »

Tusen takk for svarene folkens, jeg røsker ut gummislangen nå,
så skal jeg se om jeg finner en ordning med stålrør istedet.
Fjæra på gasseren er så stram som den var da gasseren var ny.
Den er ubrukt, så det er ikke gjort noen endringer.
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 08, 2016, 20:57:38 pm »

Jeg forsøkte å bruke et stålrør jeg hadde liggende, men gasswiren vil fremdeles ikke helt tilbake.
Jeg kjøpte en ekstra fjær som jeg koblet til forgasseren,
så nå er det 2 fjærer som drar den tilbake i null, likevel vil den ikke helt tilbake når gasswiren er koblet til..  Hæ

Da bestilte jeg likegodt et nytt stålrør, det jeg lurer på nå er følgende:

---Røret jeg brukte, måtte bøyes for å treffe røret med gasswire som kommer fra framme ved girkassa.

Skal det nye røret bøyes? Om det ikke bøyes, går det rett fram i torpedoveggen,
men om jeg bøyer det, er det vel fare for at wiren ikke går like lett gjennom røret?
(bilde viser hvordan det uorginale røret er montert nå, med bøy)

---Hullet i viftehuset, der røret kommer ut inne i motorrommet,
ligger halvveis bak den nye manifoilen, som gjør at wiren kommer ut der men dras litt mot høyre
(sett fra bak bilen og inn i motorrom) men den tar ikke borti manifoil eller noe annet på vei bak til forgasser-armen.






* DSCN8813x.jpg (80.48 KB, 721x600 - vist 159 ganger.)

* DSCN8810x.jpg (74.21 KB, 560x600 - vist 150 ganger.)

* DSCN8812xx.jpg (84.9 KB, 800x559 - vist 138 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 08, 2016, 21:31:11 pm »

Røret skal være rett. og gå på skrå gjennom viftehus og fremre motorblekk, rett under brannveggen..Skal ikke være behov for gummislange.
Hvis du ikke klarer å få riktig vinkel på røret gjennom viftehuset kan du jo bore nytt hull, så får du kanskje riktig vinkel ut mot gasseren og.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 08, 2016, 21:56:02 pm »

Røret skal være rett. og gå på skrå gjennom viftehus og fremre motorblekk, rett under brannveggen..Skal ikke være behov for gummislange.
Hvis du ikke klarer å få riktig vinkel på røret gjennom viftehuset kan du jo bore nytt hull, så får du kanskje riktig vinkel ut mot gasseren og.
motor er ikke orginal, så viftehuset er nok også uorginalt, så da tror jeg det blir borret nye hull.
Skikkelig drittarbeid når motoren står i bilen, vankelig å komme til for å få inn/ut røret, men jeg skal få det til i løpet av søndagen.  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 09, 2016, 20:22:33 pm »

tilnærmet umulig med den gasseren og innsuget i veien vil jeg si.

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 13, 2016, 11:46:33 am »

tilnærmet umulig med den gasseren og innsuget i veien vil jeg si.



Du har nok rett der, så da må hele motoren ut igjen,
siden jeg ikke får montert innsuget/manifoil når motoren står i bilen  Øyerulling
Det har jeg prøvd før, jeg fikk skrudd ut manifoil/innsug, men fikk det ikke inn igjen,
så nå må jeg finne ut hvor jeg skal borre nye hull til det nye røret for å få det til å treffe røret forran motorrommet.

Urk, kjedelig siden motoren er ferdig koblet til ledningsnettet og oljekjøler  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 14, 2016, 20:32:03 pm »

Utrolig kjedelig. Da hadde jeg og prøvd noen andre løsninger først. Men det re kanskje ikke noe lettere å få inn et langt nok rør uten at det butter i innsuget heller, men du kumme jo prøvd med et glødd kobber rør i riktig dimensjon som du trer gjennom viftehuset, og som du så tar å bøyer bak viftehuset, svakt ned mot hullet i fremre motorblekk, men det blir kanskje fortsatt for mye friksjon. Dritt å sette på en kjempefjær til å dra tilbake gasswieren. Det blir ikke noe god pedal ut av det.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!