|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #61 på: september 19, 2013, 18:54:26 pm » |
|
Kjedestrammere er et problem på gamle 2,7l mulig tidlig 3liter også. Enkel upgrade er å bytte til hyd kjedestrammere. Kittet koster ca 6000,- på autotuning
Mange ting som er kjente problem på både 2.5 - 2.7 og 3.2 literne på både 986 og 987'ene, til og med 996'ene. Jeg tenker 911! :-) 996 motoren var igrunn en av de dårligste porschemotorene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #62 på: september 19, 2013, 21:00:28 pm » |
|
Kjedestrammere er et problem på gamle 2,7l mulig tidlig 3liter også. Enkel upgrade er å bytte til hyd kjedestrammere. Kittet koster ca 6000,- på autotuning
Mange ting som er kjente problem på både 2.5 - 2.7 og 3.2 literne på både 986 og 987'ene, til og med 996'ene. Jeg tenker 911! :-) 996 motoren var igrunn en av de dårligste porschemotorene 996 motor i atomer fra SSP da jeg var der med min Boxster for en IMS lager oppgradering:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #63 på: september 22, 2013, 22:34:54 pm » |
|
Kjedestrammere er et problem på gamle 2,7l mulig tidlig 3liter også. Enkel upgrade er å bytte til hyd kjedestrammere. Kittet koster ca 6000,- på autotuning
Mange ting som er kjente problem på både 2.5 - 2.7 og 3.2 literne på både 986 og 987'ene, til og med 996'ene. Jeg tenker 911! :-) 996 motoren var igrunn en av de dårligste porschemotorene Ingen 911 hadde hydrauliske kjedestrammere før 3,2 literen kom i 1984. Dvs. alle 911 motorer før det og da alle 3,0 litere har ikke dette originalt, men veldig mange av dem har ettermontert hydrauliske strammere. 3,2 literen er så driftsikker at det grenser til det kjedelige for en entusiast. Eneste kjente feil på dem er at en sjelden gang kan sylinderboltene ryke, men disse ble forbedret etter 84/85, så er det en 86 mod eller nyere så er også dette null problem. Kjørte over 50 tkm med 911 som hadde 3,2 liter. Eneste som ble gjort utenom vanlige service var pakning på et par oljerør (ganske lik greie som støtstangsrør på boble) og byttet en microbryter for tomgang på gass-spjeld(kun problem av og til rett etter motorvask). That´s it! Og i de 50 tkm så var det ganske mye banekjøring i Norge,Sverige,Nurbürgring og kjøring på autobahn. Den ble pisket ganske bra, aldri noe tull og brukte ikke olje. Mer driftsikker motor i en sportsbil finner du ikke! 3,6 literen er nesten like skuddsikker, men hadde problem med reim som var melllom de to fordelerene på motorene de to første åra, pluss lekkasje mellom topp og sylinder. Her snakker jeg da om luftkjølte 911-motorer, boxstermotorer kjenner jeg ikke så godt til da dem er "tilgriset med vann" .
|
|
« Siste redigering: september 22, 2013, 22:40:26 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #64 på: februar 28, 2014, 13:32:48 pm » |
|
Da er man over på den andre siden....
porsche.jpg (125.86 KB. 736x490 - vist 525 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #65 på: februar 28, 2014, 13:53:55 pm » |
|
Da er man over på den andre siden....
[ Vedlegg ]
+2 (tog du an? )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #66 på: februar 28, 2014, 13:58:30 pm » |
|
Da er man over på den andre siden....
[ Vedlegg ]
+2 (tog du an? ) Jo flere vi er sammen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #67 på: februar 28, 2014, 17:29:31 pm » |
|
Gratulerer.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #68 på: februar 28, 2014, 18:27:09 pm » |
|
Gratulere og velkommen i "gjengen " 3,2 min er fortsatt, etter 3 år, bare en fryd å kjøre .. mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tom ivar t2
Seniormedlem
Innlegg: 316
Bosted: sola
Det går beire i mårræ
|
|
« Svar #69 på: februar 28, 2014, 18:47:31 pm » |
|
Min 1988 3,2 carrera.importert fra japan .
1 3.JPG (9.86 KB. 800x535 - vist 505 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
T1 1949 T1 1952 Type 1 1500 1967. Type 2 Ambulanse 1961. Type 2 15 Vindu deluxe 1962. porsche 911 carrera 1988. Barndoor panel 1953 T3 syncro pick up
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #70 på: februar 28, 2014, 18:54:00 pm » |
|
Grom vogn!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #71 på: februar 28, 2014, 19:20:06 pm » |
|
Den var fin Tom Ivar. Ser ut som det er samme farge som min:) Det forklarer hvorfor folk ser "min" bil ute når den står inne😃
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Trond I
SCC Event.
Medlem
Innlegg: 117
Bosted: Skarnes
|
|
« Svar #72 på: februar 28, 2014, 20:18:28 pm » |
|
Porsche traktor til diverse gjøremål på tomta, og god-værs bil til kjøring i finvær og trackday Luftkjølt og fortsatt hyggelig å kjøre....
|
|
« Siste redigering: februar 28, 2014, 20:21:32 pm av Trond I »
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #73 på: mars 01, 2014, 10:23:33 am » |
|
Den RS´en , er det gamlebilen til Per Fjeld? For de her inne som ikke kjenner Per Fjeld fra sportsbilmiljøet så er han en entusiast litt utenom det vanlige. Han skulle selge RS´en sin og fikk bud på 30 lapper mer av noen pappagutter som han mistenkte skulle "rasekjøre" med den og han valgte å selge den heller til en eldre entusiast og satt da igjen med 30 lapper mindre. Det værste er at dette er fakta! Per Fjeld er like kjent i både Porscche-miljøet som i BMW-miljøet bla. pga. han har en Bmw M3 E30 Evo 3 (for kjennnere). Det stod en reportasje om han i bladet Carburetti der journalisten som skrev stykket sa at : " det å kjøpe bruktbil av Per Fjeld kan sidestilles med å kjøpe en ny bil med fabrikkgaranti ! "
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #74 på: mars 01, 2014, 11:50:55 am » |
|
Økonomiske innstramningner i Møkkakjeller'n så Cayman S'en er solgt og nedgradert til en sliten Patinert 944. Isræcer.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond I
SCC Event.
Medlem
Innlegg: 117
Bosted: Skarnes
|
|
« Svar #75 på: mars 01, 2014, 13:22:54 pm » |
|
Den RS´en , er det gamlebilen til Per Fjeld? For de her inne som ikke kjenner Per Fjeld fra sportsbilmiljøet så er han en entusiast litt utenom det vanlige. Han skulle selge RS´en sin og fikk bud på 30 lapper mer av noen pappagutter som han mistenkte skulle "rasekjøre" med den og han valgte å selge den heller til en eldre entusiast og satt da igjen med 30 lapper mindre. Det værste er at dette er fakta! Per Fjeld er like kjent i både Porscche-miljøet som i BMW-miljøet bla. pga. han har en Bmw M3 E30 Evo 3 (for kjennnere). Det stod en reportasje om han i bladet Carburetti der journalisten som skrev stykket sa at : " det å kjøpe bruktbil av Per Fjeld kan sidestilles med å kjøpe en ny bil med fabrikkgaranti ! " Jeg kjøpte den ikke av Per Fjeld men det er bilen som har hvert i hans eie...Christer i Carburetti var han som tipset meg om bilen da jeg lette etter en bra 964RS.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
|
« Svar #76 på: mars 01, 2014, 13:57:02 pm » |
|
Sikkert noen som følger med på denne - ikke helt bil ennå, men det nærmer seg. 1958 model "in the works" hos KCW:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #77 på: august 16, 2015, 21:19:43 pm » |
|
Min 2001 2,7 Boxster...
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
|
« Svar #78 på: september 01, 2015, 15:24:09 pm » |
|
Jeg har ingen på si` akkurat nå, men kanskje er noe på gang.....Jeg fikk i alle fall besøk av noe gromt her om dagen.
IMG0569A.jpg (128.06 KB. 800x600 - vist 363 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #79 på: september 01, 2015, 15:33:45 pm » |
|
Da er man over på den andre siden....
[ Vedlegg ]
Vurderes solgt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #80 på: september 01, 2015, 15:37:59 pm » |
|
På si får`n si: -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #81 på: september 01, 2015, 15:39:19 pm » |
|
Har hatt denne på si i to somre og kjørt 16000 kilometer med den, hvorav 5000 kilometer på tur i Europa nå i sommer.
928med speedline.jpg (78.97 KB. 800x496 - vist 368 ganger.)
|
|
« Siste redigering: september 15, 2015, 14:53:38 pm av Jøran Larssen »
|
Loggført
|
|
|
|
BrorHund
Medlem
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #82 på: september 15, 2015, 11:04:27 am » |
|
Hva er luftkjølt Porsche sitt svar på VWNorge? Tenker på norsk forum inneholdende erfaringsutveksling, mulighet for dumme spørsmål, og selvfølgelig markedsplass for nye, brukte og NOS deler. Noen tips? Og da lurer jeg på et forum man ikke må betale for å kunne se innholdet i, finnes det noe bra alternativ til Porsche-Club-Norge sitt nettsted?
|
|
« Siste redigering: september 15, 2015, 11:30:27 am av BrorHund »
|
Loggført
|
1957 Karmann Ghia Lowlight
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #83 på: september 15, 2015, 19:08:05 pm » |
|
Finnes ikke. Ei heller om man er medlem av Porsche klubben.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #84 på: september 16, 2015, 12:20:56 pm » |
|
Støtter JS der. Nå skriver du ikke om du har en Pre74, men jeg velger å svare ut i fra egne erfaringer med de gamle. Men om man trommer sammen flere og gir nytt liv til f.eks. Pre74-siden på Porsche Club Norge sine sider, vil man etter hvert få det man etterlyser. Kontingenten får man tilbake hvert år i form av rabatter, mat på arrangementer med mer. Det er ny interesse for Pre74 nå, og det første offisielle norske treffet er avholdt (se bilde). Av utenlandske sider er det mer å velge i: http://early911.se/http://www.early911sregistry.org/forums/content.phphttp://www.ddk-online.com/phpBB2/index.php?sid=85bbc8b14a17ae9a70928e2641152274http://www.early911.dk/phpBB3/index.php?sid=68999cd0abf29236f967af96183b73f6Her er det mye god hjelp å få, og deler å få kjøpt. Pelican parts har også sine egne forum.
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #85 på: desember 23, 2016, 12:42:55 pm » |
|
Det er vervekampanje i PCN nå og jeg kan godt bli oppført som verver.
Mange aktiviteter, og du får mye igjen for medlemskapet.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
|