november 01, 2024, 01:45:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2L motor med sentrert forgasser vs to splitta?  (Lest 2690 ganger)
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« på: april 21, 2017, 22:29:28 pm »

Hei,

Et dumt spørsmål sikkert for de som vett, men jeg lurer på hva er forskjell på de 2L motorene som har en sentrert forgasser vs de som har 2 splitte/sidemonterte classic forgasser? Er dette kun årsmodell eller type motor eller hva?

Mvh Svensson

68 Bug , 2L engine , yellow koni,  slotmags
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 21, 2017, 23:13:58 pm »

Du prater kanskje om Type 4 motor fra Transporter i og med at det prates om "2 liter"? Da er det nærmest alltid 2 enkle forgassere på  slike motorer originalt. Ble vel kanskje injection på noen ytterst få modeller levert til noen markeder. Lite midtmonterte "enkeltforgasser" i alle fall - Om det ikke er konvertert i etterkant.

Litt usikker på hva du egentlig lurer på...
« Siste redigering: april 21, 2017, 23:19:56 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: april 21, 2017, 23:26:46 pm »

Wbx 1,9 liter har en gasser midt på. Luftkjølte har på hver side.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 22, 2017, 07:11:33 am »

Ja jeg trur det er en typ 4 eller buss eller noe men historie ukjent se bilde av motoren


* image.jpg (42.37 KB, 337x600 - vist 238 ganger.)
Loggført
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1496
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #4 på: april 22, 2017, 12:32:18 pm »

Bygg om til innsprøytning. Ble gjordt på den gamle campingbilen min.
Da gikk den som en klokke. Aldri mere tull med justering av gassere.
Ble brukt komplett innsprøytning fra Porsche 912. Ble litt modifisert
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 22, 2017, 18:36:45 pm »

Er dette en typ 4 motor eller 912/914 motor eller buss eller hva?
Loggført
Team Antonsen
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord


Det umulige tar bare litt ekstra tid


Vis profil
« Svar #6 på: april 22, 2017, 19:19:07 pm »

Om du legger inn motorkoden/motornr så kan en lettere si hva det er du har.
Loggført

T1 1303 sleeper 1973
T1 1303 gearman look 1973
T1 1303 Targa/Porsche look 1973
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 22, 2017, 19:25:50 pm »

Ok, kommer tilbake i sak.

Takk ☺️
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #8 på: april 22, 2017, 20:09:00 pm »

Synes det ser ut som en CV 2 liter, bygget om til sentermontert forgasser.
Klipp og lim fra CSP :
https://www.csp-shop.com/shop/system/en/?func=htmlserv&tmpl=shop_text_win.html&content=my_motortechnik12&

Type 4 engine

The Type 4 engine found application in the 411/412, Bus '72-'83, Porsche 914/4 and the Porsche 912E and also as an industrial engine. It was supplied with twin carburettors and also an injection system - in the industrial version there were also models with a single carburettor. The fan lies flat behind the engine. The engine number is stamped under the mounting boss for the breather.

Type 4 engine

Identification letters

V   1700cc   50kW/68HP
Z   1700cc   50kW/68HP
EB   1700cc   53kW/72HP
EA   1700cc   59kW/80HP
W   1700cc   59kW/80HP
CA   1700cc   49kW/66HP
AT   1800cc   55kW/75HP
EC   1800cc   56kW/76HP
AN   1800cc   63kW/86HP
AP   1800cc   50kW/68HP
GB   2000cc   74kW/100HP
CU   2000cc   51kW/70HP
CV   2000cc   51kW/70HP
GD   2000cc   51kW/70HP
GE   2000cc   51kW/70HP
CJ   2000cc   53kW/70HP

« Siste redigering: april 22, 2017, 20:12:26 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: april 22, 2017, 20:37:34 pm »

Takk for innlegg, kanskje en sånn AN 1800 da for det står 63KW i vognkortet.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #10 på: april 22, 2017, 20:41:37 pm »

Høres meget sannsynlig ut
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Svensson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: april 22, 2017, 21:36:13 pm »

Takk 😀
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #12 på: april 23, 2017, 08:56:25 am »

Og AN motoren hadde vel originalt 2stk 40PDSIT forgassere. I så fall er nok denne bygd om til en senerforgasser.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!