juni 12, 2024, 22:31:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan tømme et bilbatteri for strøm  (Lest 1776 ganger)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« på: august 22, 2008, 22:57:09 pm »

Alt du trenger gjøre, er å komme borti bryteren til kupe-lyset (forutsatt at kupelyset på bilen din virker, såklart) når du laster ut bagasje. Så lar du bilen stå i... omtrent seks dager eller noe slikt.

Jupp. Der stod jeg, på en parkeringplass midt utpå Hvaler, og fikk ikke så mye som glød i ei varsellampe i speedometeret engang når jeg vred om tenningsnøkkelen.

På den andre siden vet jeg nå at det går helt greit å taue igang ei Boble, selv når det overhodet ikke finnes strøm på batteriet.

Noen andre som har gjort tilsvarende bommerter? Glad
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: august 22, 2008, 23:14:18 pm »

Du mener f.eks. sovnet i bussen med stereoen på ? 
opptil flere ganger  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: august 22, 2008, 23:29:28 pm »

Jeg har lurt litt på dette en stund, og tenker jeg kan like godt spørre her: Blir batteriet ødelagt av å bli tappet helt? Har dette noe med hvor lenge batteriet står uladet og gjøre isåfall?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #3 på: august 23, 2008, 05:04:59 am »

Batteriet kan bli ødelagt hvis det lades helt ut, det bør også lades av og til hvis det blir stående uten å bli brukt.
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: august 23, 2008, 08:50:42 am »

Om vinteren dreper du fort et batteri hvis det lades ut. Jeg snakker av erfaring, en strømtyv jeg sleit med å finne og kulde tok knekken på 4-5 batterier for meg ifjor...
Loggført

1969 Militær-buss
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: august 23, 2008, 22:42:28 pm »

Batteriet i bilen min ser ihvertfall ut til å ha klart seg fint. Kjørte vel en tur på nærmere tre kvarter/en time etter å ha blitt taua igang, og har ikke hatt strømproblemer videre. Starter som et skudd.

De største problemene oppstår nok hvis et batteri blir stående utlada over lengre tid - korrosjon og denslags. Tror den gamle batteritypen er forholdsvis robust med tanke på slike utladninger. Men skal jaggu passe på at kupelyset ikke står på når jeg går fra bilen fra nå av. Du føler deg ikke videre lur når du sitter der og vrir om tenningsnøkkelen og får null respons, når det er helt og fullt din egen feil.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!