mai 23, 2024, 15:36:13 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot (Lest 1331 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad
Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot
«
på:
august 22, 2019, 15:51:28 pm »
Noen som har tips til oppgradering av vipparmer på 1200 industrimotor ?
Ønsker litt mer løft uten å dele motor som bare er gått 40 timer
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot
«
Svar #1 på:
august 22, 2019, 21:26:05 pm »
Finns jo både 1:1.1 (originalt på 1300-1600), 1.25 og 1.4, med diverse avarter imellom.
Med 1.4 må muligens vippearm geometrien modifiseres, og støtstengene kan komme i konflikt med støtstangsrørene.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad
Sv: Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot
«
Svar #2 på:
august 22, 2019, 21:30:20 pm »
Planen var å prøve 1,1 vipparmer først, for å se om det blir litt mer drag :-)
Med 1,1 så blir det ikke mye endring, og støtstenger skulle gå klar.....oppdaterer når jeg har testet, Bajaen, marsjfart hjem fra SCC 80 og 70 i motbakke.
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...