november 01, 2024, 01:35:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 Challenge og Rally.  (Lest 6861 ganger)
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« på: oktober 02, 2008, 22:53:37 pm »

http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=603.0

Her er mine prosjekter for tiden. Håper å kunne oppdatere utover høsten.

Viggo

Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 02, 2008, 23:05:18 pm »

Oii !

Denne har jeg sett før, lå en link her ett sted mener jeg Blunker
Men ivartfall en nydelig 1303, lykke til med prosjektet  Blunker


- Bjørn
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 02, 2008, 23:14:30 pm »

Det var litt av ei tøff boble!!

Bra lokale har du 'og Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 06, 2008, 21:36:02 pm »

Litt fremgang...
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2008, 21:38:48 pm »

FAEN for en bra bil!

 Glad
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 06, 2008, 23:09:16 pm »

super flott bil Glad fulstendig oppatrestaurert eller ??

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 07, 2008, 08:37:18 am »

Lekkert. Moosgrün metallic? Fin farge. Liker høyden på PO-bilen din. For en gang skyld noen som gjør det riktig vei. Hever den! Hvordan påvirker det kjøreegenskapene i svinger mm? Kunne tenkt meg å heve Rødhette litt også, hun henger liksom litt med rompa.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 07, 2008, 11:58:34 am »

Behovet for hevet bil trer først frem ved dårlige grusveier under challengeløp/ PO. Har coiloversdempere bak, og polyforinger overalt så bilen er stram og fin og kjøre. Foran har jeg originale fjærer og dempere, men de må være nye og gode for at bilen skal være fin å kjøre.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 07, 2008, 16:07:48 pm »

STILIG bil!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 13, 2008, 10:02:41 am »

Endelig har det skjedd litt igjen..Ting tar tid.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 13, 2008, 11:16:07 am »

Kan du fortelle litt kort om godkjenning av bil ifbm challenge løp? Trimming av motor, bremser, må alt være godkjent via biltilsynet etc? Mener jeg leste i reglementet til challenge løp for en tid siden at trimming av motor må være tidsriktig ift bilens alder, hva innebærer dette i praksis? Vil det være andre retningslinjer for en oval fra midt på femtitallet enn en 1303?(antar det...). Hva slags type tripteller benyttes og kan denne kobles til og kalibreres til alle type gamle VWs?

Har jeg forstått det riktig at challengeløp er tilrettelagt for "gateregistrerte" biler, men for rally er det helt andre regler ift sikkerhet mm?

Hilsen Nysgjerrig  Hæ Blunker
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 13, 2008, 14:08:22 pm »

http://kz18954.blogspot.com/2008/01/wwwchallengelopno.html
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 13, 2008, 14:59:55 pm »

Jeg har kjørt et challenge prøveløp. Der gjaldt det kun at bilen var registert og følgende i forskriftsmessig stand. Så hvidt meg bekjent var det ikke noen krav utover dette. Vet ikke helt om det er strengere ellers.

Jeg skulle kun teste og hadde med meg en kartleser som har kjørt mange løp. Før løpet monterte jeg en helt normal tripteller bergnet for sykler. Justerte den og testet den på en prøvestrekning på en mil for å sjekke kalibrering.
Denne løsningen fungerte faktisk veldig bra. Vet det er mange som kjører med en slik som backup el tilleggsløsning til Halda.. Glad

Du finner mer info på http://www.sportsvogn.no/. Er også diskusjonsforumet der med egen challenge avdeling, uten at jeg kjenner det noe særlig.

Kan du fortelle litt kort om godkjenning av bil ifbm challenge løp? Trimming av motor, bremser, må alt være godkjent via biltilsynet etc? Mener jeg leste i reglementet til challenge løp for en tid siden at trimming av motor må være tidsriktig ift bilens alder, hva innebærer dette i praksis? Vil det være andre retningslinjer for en oval fra midt på femtitallet enn en 1303?(antar det...). Hva slags type tripteller benyttes og kan denne kobles til og kalibreres til alle type gamle VWs?

Har jeg forstått det riktig at challengeløp er tilrettelagt for "gateregistrerte" biler, men for rally er det helt andre regler ift sikkerhet mm?

Hilsen Nysgjerrig  Hæ Blunker
« Siste redigering: oktober 13, 2008, 15:03:10 pm av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 13, 2008, 15:17:18 pm »

Takk for nyttig info. Ikke så ille pris på "riktig" tripteller som jeg kanskje hadde trodd. Forstår det slik at bilen skal gjennom teknisk kontroll før start, men alt som ikke avviker betydelig fra vognkortet er muligens OK? Hvorvidt man trenger motorkraft utover originalmotor har jeg ingen formening om. Kartleseren må ikke sove på jobb, så mye har jeg skjønt =)
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 13, 2008, 18:41:33 pm »

hvilke fjærbein har du brukt forran og hvor kan de skaffes?
spent på hvordan denne bilen blir å kjøre... Du må prøve den i autoslalom!
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #15 på: oktober 14, 2008, 07:53:32 am »

Himelaga bein ja...Golf1 bein med innskjøyta gjengehylse fra Pedersen racing o.l. Bilstein dempere og Lange myke fjærer fra Sellholm i Sverige. Problemet idag er at nye fjærbein til 1303 stort sett er senket. Fint på asfalt, men ubrukelig på skogen i høy fart....Det er helt avgjørende med lang og myk fjæringsvei, spesielt foran hvor bilen er så lett.
Tror nok denne bilen er noe myk i autoslalom med dette oppsettet, men ja, jeg er fristet til å prøve. Har lavere stive fjærbein fra FK i Tyskland liggende, men de er 10 cm. lavere. Tipper de er fine for asfalt race. Kjøpt på Remmele i Tyskland, bygget for betlecup visstnok.
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 21, 2008, 20:07:07 pm »

Fått litt tid i smia igjen...http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=603.0


Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 21, 2008, 21:13:03 pm »

Detta blir tøft....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #18 på: desember 14, 2008, 23:23:04 pm »

Kommet litt videre... Glad


http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=603.15
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #19 på: desember 14, 2008, 23:44:34 pm »

Stilig!!!

Dette kaller jeg drømmebil  Kult
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #20 på: desember 15, 2008, 09:07:19 am »

Litt tilbakeblikk på prosjektet...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: desember 15, 2008, 16:18:20 pm »

Er ein viss merkbar forskjell, ja!!!

Kanontøff bil! Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: desember 16, 2008, 00:45:42 am »

Var en reportasje om en svensk? rallyboble og kjent sjåfør i et veteranblad jeg fikk et glimt av i kiosken.
Kan være interessant for flere
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #23 på: februar 07, 2009, 22:46:55 pm »

 Glad
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=603.0
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #24 på: september 07, 2009, 22:31:56 pm »

På tide med en oppdatering...opp igjen!

http://www.buaas-motorsport.com/23071106

Viggo
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!