juni 12, 2024, 11:26:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: foringer bak..  (Lest 1701 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: oktober 07, 2008, 16:54:28 pm »

hey..
Driver å bygger om litt bak på bobla om dagen. Den skal stives opp litt med triangelstag, og stivere torsjonsarmer. Men så lurer jeg på: Er det noen som har formening om det bør brukes orginale gummiforinger, eller de røde polyurethanforingene på fjærplatene?
Har sånne røde nå, men vurderer å bytte til orginale, siden disse er eksentriske. Er vel en grunn til at de i utganspunktet er sånn?
Petter'n.
Loggført

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 10, 2008, 19:45:36 pm »

bump Øyerulling
Loggført

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 17, 2008, 18:57:01 pm »

Ingen som har prøvd ut noe her?
Da er det bare å prøve selv.. Blunker
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 20, 2008, 08:04:10 am »

Etter det jeg har hørt så minsker du sjansen litt for hjulhopp med de røde foringene, hvis du skal ha litt hjulspinn Glad
Loggført

Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 20, 2008, 09:31:30 am »

Jeg satte dit nye orginale VW foringer på min bil, de er iallfall tighte som fyyy å få på plass.. Skaffet fra VW Heritage i england. Har ingen erfaring med de røde urethan foringene, men jeg har ikke problem med hjulhopp..
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 20, 2008, 13:45:55 pm »

Har hørt at urethaneforingene gir knirkelyd og må smøres godt med rinktig smøremiddel.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 20, 2008, 21:42:15 pm »

Det med knirkingen er jeg kjent med. Men har grafittfett, så den er grei.  Blunker
Men jeg tenkte mer på hardhet kontra kvalitet.
Petter'n.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!