april 27, 2024, 22:21:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjul-ters/ trommel avdager lånes...  (Lest 2364 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: november 19, 2008, 21:40:27 pm »

Hei, klarer ikke å få av trommlene bak på bobla, har prøvd med hammer og har prøvd å slå og riste med hjulet på men ingenting fungere, håndbrekke er av og klossene er nesten ikke eksisterende så tror ikke at di stopper trommelen...
Er det noen som har en eller annen form for trommel avdrager til lån?
Har bare sånn vanlig avdrager selv og det glipper bare. Trist

Mvh.
Håkon Glad
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: november 19, 2008, 21:41:19 pm »

Har du justert inn bånda så de ikke tar litt og dermed blir dratt litt i vinkel og "låser" seg?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: november 19, 2008, 21:56:58 pm »

Har ikke klart å finne di taggeringene og husker iallefall ikke hvilken vei di skal skrues.
(vis jeg er bak trommelen) skal taggene presses nedover eller oppover?
Skal trommelen egentlig komme lett av?
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: november 19, 2008, 22:00:21 pm »

om de skal nedover eller oppover kommer an på hvilket bånd du skrur på... Tenk deg at du skal skru justeringsskruen UT, da går det an å tenke seg til hvilken vei de skal skrus.

hulla som du kommer til skruene gjennom er vanligvis i nedkant sånn omtrrent kl fem og sju...

Og ja tromlene skal gå ganske greit av når du har løsnet mutteren.

Hvis de er gamle og har slitt dypt spor i banen, kan det derimot være veldig vanskelig...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: november 19, 2008, 22:06:55 pm »

Ok, litt vanskelig å forstå egentlig men kom på eg har jo bugme videoene liggende så må vel være vist der! Blunker

Stiller et nytt spørsmål videre på det med bremser, har bytta klosser og tatt en lett overhaling av kalipperne fremme (skivebremser org) men synes ikke at bremse evnen er noe å skryte av, må tråkke utrolig hardt på pedalen for å klare å stoppe bilen i eks 50km/t.
Vet jo det ikke er bremsekraft forsterker men burde vel være litt bedre.... klarer ikke å låse framhjula uansett om jeg hopper på pedalen. Tvilende
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: november 19, 2008, 23:35:20 pm »

da er det noe som ikke er i orden...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: november 19, 2008, 23:48:03 pm »

Skjønner deg ikke helt selv heller, har ikke blitt bytta bremseveske på lenge men det burde jo ikke ha noe særlig å si på bremse evnen, kan ikke tro at det er noe luft i systemet heller for har ikke "kobla ifra" noe sted på systemet.
Loggført

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 20, 2008, 20:59:00 pm »

Når jeg hadde lignende problem var det hovedsylinderen som lakk mellom stemplene. Dermed ble det ikke trykk.
Hvis du strammer opp tersen og bånda ligger innpå gradene ryker hakkene som båndene ligger inni på bremsesylinderene.
Basert på egne erfaringer Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 20, 2008, 21:17:00 pm »

Hvis trommel e gammel og rustet kan det være innerkant av trommel som har rustet såpass mye at kanten har "vokst" og er derfor trangere når denne kanten skal over bånda. Da er det ikke så mye annet å gjør enn å ødelegge.......
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: november 20, 2008, 23:41:40 pm »

Har fått fiksa det i dag, hadde rusta en fin ring der...
Vanvittig kjekt å kjøra bobla på snø Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!