mai 01, 2024, 23:38:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sylindere  (Lest 2482 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: januar 06, 2008, 22:44:24 pm »

hm 104mm? hørtes voldsomt ut jah ..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-104mm-PISTON-and-cylinder-BUS-914-type-IV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ017QQitemZ270200696276QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


og når stempla er oppgitt i   Cast Steel eller forged ...hva er forskjellen ..og hva er best?
« Siste redigering: januar 06, 2008, 22:45:55 pm av zefiro » Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2008, 22:50:41 pm »

Disse går ikke uten videre på T1 motor nei...
Cast er støpt og forged er smidd. Smidd er best.
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 06, 2008, 22:53:46 pm »

Nei slike store sylindre var aldri i den tankegangen .men 104mm høres digert ut ..tenkte jeg bare måtte legge ut linken ..

da blir det mahle 1679 smidde .. slip in ..så jeg slipper å borre opp hulla på blokka. og engle w110 kam .ellers helt standard untatt eksosen .. går for en slik  ISP west over the top eksos tenker jeg. og nye varmebokser.
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2008, 22:55:56 pm »

De fleste styrer unna de tynnveggede 1680 satsene og går for 1641 som tåler mer varme. Bare et tips Blunker
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 06, 2008, 22:58:26 pm »

hm ja kanskje det ikke var så dumt .jeg har tenkt på 1641 LENGE ..men noen sa jeg burde da 1679 for å mest mulig ut av motoren uten å borra opp blokka. prismessig er jo 1641 billigere.
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 06, 2008, 23:00:23 pm »

sånn teoretisk er vel smidde bedre enn støpte... men med innflytelse fra våre gule venner i øst , så kan det jo praksis ikke alltid stemmer.
Til vanlig bruk. kunne jeg valgt mellom Tyske støpte kontra smidde kina.
(sikkert kvalitets forskjeller på kina greier og)
gjett hva jeg ville valgt...
nå er vel ikke stempler det aller viktigste i en "std" motor


just my 2 rupi.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 06, 2008, 23:19:01 pm »

men Mahle er vel et greit merke ?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 06, 2008, 23:24:54 pm »

åja!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #8 på: januar 06, 2008, 23:40:02 pm »

hm 104mm? hørtes voldsomt ut jah ..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-104mm-PISTON-and-cylinder-BUS-914-type-IV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ017QQitemZ270200696276QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


og når stempla er oppgitt i   Cast Steel eller forged ...hva er forskjellen ..og hva er best?
Ikke så brutalt dette da med tanke på at det skal være i en type4 motor. Gir vel ca 2,4liter
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 07, 2008, 07:38:46 am »

104 er ikke allverden.
Har selv hatt 106,3 i T4 men det er plass til mer.
Pauter leverer 108 sats til T-4
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 07, 2008, 10:42:27 am »

artig . for meg som er fortsatt rimelig blank og fersk på området er dette nytt for meg. 108 sats jah . digert i forhold til std størrelser jeg er borti på type 3 . 85.5 messom er ikke mye .
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 07, 2008, 10:48:52 am »

jeg tok skyvelæret på veiva mi nå .. der hvor rådearmene sitter måler jeg 55mm og enden motsatt side av svinghjulet 40mm.  ..og svinghjulsia er 55mm . er dette normal størrelse ?    dette er målt der hvor lagera skal sitte.

når det gjelder kammen er den i veldig god stand, ingen slitemerker i det heletatt ,, men denne skal byttes ..til en kvassere .w110 tenkte jeg .
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!