april 30, 2024, 17:56:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fet doka med diverse godkjenninger  (Lest 7438 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« på: november 27, 2008, 10:01:37 am »

Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #1 på: november 27, 2008, 12:04:00 pm »

Den Dokan må jo være vært sin vekt i gull.

Bilder ?

Per.
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 27, 2008, 12:37:49 pm »

Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 27, 2008, 13:07:49 pm »

Jøss!! Her var det mye rart!?
Motor/kupevarmer godkjent i vognkortet!!??
Dreid med 1 tann!!!!???
Klaus motor......
Og jul..?

Men for all del, bra jobba det der Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 27, 2008, 13:14:02 pm »

Jøss!! Her var det mye rart!?
Motor/kupevarmer godkjent i vognkortet!!??
Dreid med 1 tann!!!!???
Klaus motor......
Og jul..?

Men for all del, bra jobba det der Glad

linjeskift i autosys deler opp ord tydeligvis.. Skal nok være Porsche viftehjul som vi kan anta hva betyr hehe
Dreid 1 tann bak er nok at den for å reflektere at den er senket et hakk bak. Dersom det er likt på T2 bak som boble?

Og jeg vet ikke om det er Thomas sin gamle, men det er ikke det navnet den er registrert på nå hvertfall :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: november 27, 2008, 13:14:30 pm »

Klaus er kanskje den tyske tuningfirmaet? http://www.yunis.de/klaus5/

Men: hvem og hvordan har man fått godkjent dette? Hvordan er ting dokumentert, og hvorfor godkjenner man i dette tilfellet ting som ellers har blitt sablet ned hos BT?

Det står vel vitterlig at "ingen sveise eller opprettingsarbeider er tillatt på foraksellegemet" i diverse håndbøker fra VW, og så har man her fått det godkjent?


Er det en norsk bil fra starten av? Tyskerene må vel ha bensinvarmer i vognkortet, da det er krav om utskifting av brennkammer etc.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: november 27, 2008, 13:16:04 pm »

Det kan nesten virke som om den er importert og godkjent i utlandet og at de bare dårlig har oversatt det som sto.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: november 27, 2008, 13:17:24 pm »

Må man til BT for å kunne ha litt julestemning også?

Det er som det altid har vært, det har alltid gått å få godkjent fornuftige oppdateringer...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: november 27, 2008, 14:58:51 pm »

Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: november 27, 2008, 15:10:22 pm »

Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?

Oransj split doka.
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: november 27, 2008, 15:11:57 pm »

Er nok ikke den. Vet forøvrig hvem som har den nå, og når jeg leser nøye her så ser jeg at vi snakker godkjenning i 08.
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: november 27, 2008, 15:15:48 pm »

Klaus motor?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #12 på: november 27, 2008, 16:21:23 pm »

Det meste kan man få godkjent med rett fremgangsmåte. BT er ikke så 4-kantet som mange skal ha det til:) Det går en cab på østlandet med mye rar godkjenning også. Ref V-244.
Loggført

Mvh

Marius
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: november 27, 2008, 16:39:13 pm »

For meg høres det ut som noe som er godkjent i Tyskland som så er oversatt direkte omtrent.

Og det er vel ikke noe nytt i så måte? For da er jo ryggen "klar" hvis det skjer noe. Der er kjernen i problemet; hvem vil ha ansvar for det folk lager? De er det langt i mellom
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #14 på: november 27, 2008, 16:53:57 pm »

Det meste kan man få godkjent med rett fremgangsmåte. BT er ikke så 4-kantet som mange skal ha det til:) Det går en cab på østlandet med mye rar godkjenning også. Ref V-244.
Ha ha ha  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: november 27, 2008, 18:35:25 pm »

V-244?  ehh.... står det får VOLVO 244  Øyerulling
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #16 på: november 27, 2008, 20:07:46 pm »

ja, volvo. Konge bil!!! Eller reg nr V 244;)
Loggført

Mvh

Marius
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: november 27, 2008, 20:49:46 pm »

fetaste Heblican  Gliser
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #18 på: november 28, 2008, 17:33:11 pm »

jo takk for det Glad
Loggført

Mvh

Marius
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #19 på: november 28, 2008, 17:56:56 pm »

Hadde ikke Even Kirkenes en slik med alt dette i vognkortet til salgs??
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: januar 03, 2010, 03:20:33 am »

De på BT i sarpsborg er ganske oppegående, så lenge du ikke drar strikken for langt, Type 2 Detective bussen for eksempel. Moderat modding med litt samtaler før ombygging så er de på gli, Tror ikke du får godkjent senking på buss da ikke noe er typegodkjent siden du må kappe og sveise.

Men det er jo mulig å gjøre noen tiltak ved for eksempel EU Kontroll ved å justere litt opp, gutta på verkstedet skjønne at det ikke er orginalt når du ikke kommer opp på 4 søylern!!!!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 03, 2010, 04:03:12 am »

Han jeg fikk til å se på bobla i særp var ikke veldig oppegående hvertfall.
Jeg siterer: "den må jo gå på tomgang for at jeg skal få testet bremsene" på en 56 oval? hmm. Sperra opp øynene når jeg bremset den av rullene! Gliser

Første gang jeg har vært på biltilsynet med en bil som ikke går, som er tom for strøm, uten varmepotter (faktisk lov om man har trekantrute) og ruller ut godkjent. En fin dag Osteaktig

Mye som også kan være kjekt er å ha bekjentskaper på BT. Mye som kan godkjennes da. Snakka litt med en kompis i går og det finnes i følge han personer som har lov til å bygge om det meste. Men alt må dokumenteres at det er forsvarlig og sikkert. Typegodkjenning av biler har jo visse krav til høyder på alt fra lamper til høyde på bil og bakkeklaring, hvor langt bakover i tid de gjelder må man vel nesten lese seg til.

Lovdata.no er jo et fint sted å starte.
« Siste redigering: januar 03, 2010, 04:04:57 am av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #22 på: januar 03, 2010, 09:24:38 am »

Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?

Oransj split doka.

Er dette den samme "gule" splitten som ble solgt sommeren for 2 år siden?
Den var iallefall godkjent senket husker jeg (fra annonsen).

Det er folk på forumet som går riktig vei når de bygger bil. Disse får godkjent bremser i vognkort, søker om å få godkjent bruk av ny girkasse, og etter hverdt motor.
Dette gjøres selvfølgelig i tett kontakt med BT. Og det tar tid.  Evt har jeg hørt at man kan cashe ut ca 50 000,- og ta en tur til Tüv i Tyskland (vet ikke hvor dette er) og få hele bilen testet - og godkjent.
Det er sikkert mye jobb der å altså - men jeg har hørt om muligheten.
Loggført

... it's an adiction ... 
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #23 på: januar 03, 2010, 14:54:42 pm »

dokan min er godkjent med mercedes 123 skiver bak og saab calipere. etter hva jeg har skjønt. så da får jeg i værtfall stoppet. Er greit vis jeg vil bygge turbo marskin
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #24 på: januar 03, 2010, 16:15:45 pm »



Det står vel vitterlig at "ingen sveise eller opprettingsarbeider er tillatt på foraksellegemet" i diverse håndbøker fra VW, og så har man her fått det godkjent?


Det er lov å sveise på forakselen til Type2. Her er en SI fra vw.

http://www.specialpatrolgroup.co.uk/spooky/beam/original.html
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #25 på: januar 04, 2010, 09:30:35 am »

Det kan nesten virke som om den er importert og godkjent i utlandet og at de bare dårlig har oversatt det som sto.

Det stemmer nok det - typisk Tysk vognkortinnhold det som står her...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #26 på: januar 04, 2010, 10:33:11 am »

Klaus motor?

Tipper "Klaus motor" betyr dette: http://www.yunis.de/klaus5/en/Auswahl_en.asp

Ove
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!